Vânzările de maşini noi în Italia au înregistrat în septembrie un declin de 25,37%, în urma introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), transmite Automotive News Europe.
Livrările au scăzut luna trecută la 124.976 unităţi, arată datele publicate de Ministerul Transporturilor de la Roma. Cota de piaţă maşini echipate cu motoare diesel s-a diminuat în septembrie la 47,9% - cel mai redus nivel din martie 2010, arată datele Asociaţiei Industriei Auto (ANFIA).
În septembrie, Dacia a vândut 2.333 de vehicule pe piaţa italiană, în scădere cu 34,06% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 3.538 de unităţi.
Livrările Fiat şi Ford au scăzut luna trecută cu 43,18% şi, respectiv, 9,64%, în timp ce Renault a raportat un declin de 48,57%.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Italia rămâne a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, Marii Britanii şi Franţei şi înaintea Spaniei.
În primele nouă luni din acest an, piaţa auto italiană a înregistrat un declin de 2,8%, fiind înmatriculate 1,49 de milioane de autoturisme noi. Cota de piaţă maşini echipate cu motoare diesel s-a diminuat în primele nouă luni din acest an la 53,3%, de la 56,8% în perioada similară din 2017.
În perioada ianuarie-septembrie, Dacia a vândut 45.998 de vehicule pe piaţa italiană, în creştere cu 2,23% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 44.996 de unităţi.
Livrările Fiat şi Ford au scăzut primele nouă luni din acest an cu 20,27% şi, respectiv, 3%, în timp ce Renault a raportat un declin de 2%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Italia: Vânzările Dacia au scăzut cu 34% în septembrie
Explorează subiectul
Articole Similare

294
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
294

80
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
80

182
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
182

44
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
44

1.407
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.407

101
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
101

1.884
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.884

2.166
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.166

5.219
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
5.219

100
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
100

104
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
104

5.715
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
5.715

35
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
35


















Comentează