DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Klaus Iohannis a refuzat să semneze: Legea importantă pentru administraţia locală, retrimisă în Parlament pentru a fi modificată

Inquam Photos / Octav Ganea
iohannis parlament

Președintele României, Klaus Iohannis, a trimis vineri, 13 noiembrie a.c., Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 361 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul.

Vă prezentăm textul integral al cererii:

București, 13 noiembrie 2020

Domnului Robert-Marius CAZANCIUC

Vicepreședinte al Senatului

În temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constituția României, republicată,

formulez următoarea

CERERE DE REEXAMINARE

asupra

Legii pentru modificarea art. 361 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul

Legea pentru modificarea art. 361 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul extinde sfera condițiilor de studii - necesar a fi absolvite pentru a putea ocupa funcția de arhitect-șef - și la nivelul municipiilor reședință de județ, municipiului București, sectoarelor acestuia și municipiilor, stabilind că funcția de arhitect-șef de la nivelul acestora va putea fi ocupată și de o persoană fără studii universitare de licență în domeniul arhitecturii sau în cel al urbanismului. În opinia noastră, această perspectivă legislativă creează premisele vulnerabilizării structurii arhitectului-șef de la nivelul acestor unități administrativ-teritoriale, cu consecințe pe planul dezvoltării armonioase și durabile a teritoriului național, motiv pentru care se impune reanalizarea acesteia de către Parlament.

Este de necontestat faptul că dimensiunea, complexitatea teritoriului, numărul de locuitori și rolul unei unități administrativ-teritoriale în cadrul rețelei de localități determină specificul activității de planificare și gestionare urbană.

Expresie a importanței actuale și în perspectivă imediată a unei localități în cadrul rețelei din punct de vedere administrativ, politic, social, economic și cultural, în raport cu dimensiunile ariei de influență polarizate și cu nivelul de decizie pe care îl implică în alocarea de resurse, fiecare rang atribuit unei localități implică, totodată, și capacitatea de a soluționa provocări specifice, precum: mobilitatea urbană durabilă, expansiunea urbană necontrolată, necesitatea compensării poluării urbane prin amenajarea de spații verzi accesibile, imaginea mediului construit urban în raport cu monumentele istorice, zonele construite protejate și cu valoare arhitecturală, rolul polarizator în raport cu unitățile administrativ-teritoriale învecinate, zonele urbane funcționale. În acest sens, semnalăm și prevederile art. 271 din Legea nr. 350/2001, potrivit cărora primarul, respectiv primarul general al municipiului București, prin structura responsabilă cu urbanismul condusă de arhitectul-șef din cadrul aparatului de specialitate, are următoarele atribuții în domeniul urbanismului: asigură elaborarea de proiecte de strategii de dezvoltare urbană și teritorială și le supune aprobării consiliului local/general; asigură elaborarea planurilor urbanistice aflate în competența autorităților publice locale, în conformitate cu prevederile legii; supune aprobării consiliului local/Consiliului General al Municipiului București, în baza referatului tehnic al arhitectului-șef, documentațiile de urbanism, indiferent de inițiator; acționează pentru respectarea și punerea în practică a prevederilor documentațiilor de urbanism aprobate.

Așadar, față de complexitatea activității de la nivelul municipiilor reședință de județ, municipiului București, sectoarelor acestuia și municipiilor, și față de rolul structurii responsabile cu urbanismul conduse de arhitectul-șef, considerăm că este necesar să se reanalizeze în ce măsură acestor provocări specifice de la nivelul comunităților locale le poate răspunde inclusiv o persoană fără studii universitare de licență în domeniul arhitecturii sau în cel al urbanismului, ce deține doar o pregătire suplimentară de tipul pregătirii profesionale continue.

Din această perspectivă și ținând cont și de interesul public reprezentat de problematica dezvoltării durabile, considerăm că reanalizarea acestei soluții legislative nu se poate altfel realiza decât în cadrul unui amplu și autentic dialog cu organizațiile profesionale din domeniu și cu organizațiile reprezentative ale autorităților publice locale.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, în calitate de organ reprezentativ suprem al poporului român și de unică autoritate legiuitoare a țării, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea art. 361 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul.

PREȘEDINTELE ROMÂNIEI

KLAUS-WERNER IOHANNIS

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.