Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

La Guvern s-a discutat situația canalului Bâstroe: ce informații deține partea română și cum ne-au sfidat ucrainenii

romanialibera.ro
bastroe-bistroe

În cadrul unei ședințe care a avut loc la Ministerul Transporturilor s-a discutat problema dragării canalului Bâstroe de către ucraineni. În cadrul Guvernului s-a constatat că una comunică ucrainenii oficial, alta se întâmplă în teren.

De asemena, în partea românească, deja a început să scadă debitul pe brațul Sulina, asta pentru că Ucraina a adâncit canalul Bâstroe la 7 metri, ceea ce permite intrarea unor nave mari.

Concluziile trase la Guvern:

- partea română NU a fost informată despre aceste lucrări de adâncire

⁃ comunicarea lor oficială (ex. comunicatul Ambasadei) s-a bazat pe informații false și pe negarea realității

⁃ în paralel, autoritățile navale ucraine e au anunțat deja armatorii că șenalul are o adâncime de 7 metri, ceea ce permite intrarea pe Canalul Bâstroe a unor nave mari

⁃ deja debitele au scăzut pe brațul Sulina din cauza lucrărilor făcute de partea ucraineană, ceea ce afectează deplasarea navelor de transport.

⁃ În plus, dragajale efectuate și pe brațul Chilia pentru a asigura debitele pe Bâstroe provoacă retragerea apei de pe canalele adiacente din Delta Dunării și afectează atât flora și fauna, cât și transportul de pasageri.

⁃ Ucrainenii deversează materialul dragat în Marea Neagră, iar curenții maritime aduc aceste aluviuni pe Bara Sulina, ceea ce provoacă scăderea adâncimilor. Deja pe Bara Sulina a scăzut adâncimea cu 70 de cm.

DOVEZI PREMEDITARE

- Consiliul de miniștri ai Ucrainei a aprobat în februarie 2022 (înainte de începerea războiului) lucrări pentru navigația pe Canalul Bâstroe!

- Războiul a fost folosit ca pretext pentru a obține acordul de tranzit pentru nave terțe pe Canalul Bâstroe. (potrivit Acordului bilateral doar navele cu pavilioane ale țărilor riverane pot tranzita Canalul. Navele statelor riverane pot tranzita doar respectând adâncimile inițiale ale Canalului Bâstroe- 4.2 mș. Dar intrarea unor nave terțe din zona maritime conduce, de fapt, la necesitatea adâncirii șenalului)

- Deci au folosit ca pretext ajutorul oferit de România cu unda verde data pentru tranzitul în perioadă de război pentru a începe lucrări de dragare care s-au dovedit a fi destinate adâncii șenalului și NU întreținerii lui!

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.