Experiența turiștilor de pe submarinul Titan este una cu adevărat terifiantă. Prinși într-o cutie metalică, la o adâncime foarte mare, aceștia cu siguranță au emoții foarte puternice. Pe lângă lipsa oxigenului, pasagerii au rămas pe întuneric, iar riscul cel mare să moară degerați, înainte de a rămâne fără oxigen.
Dr. Ken Ledez, expert în medicină hiperbară la Universitatea Memorial din St John's, Newfoundland, a explicat faptul că rămânerea fără aer nu este singurul pericol cu care se confruntă cei de la bord, informează BBC.
Este posibil ca nava să fi rămas fără energie electrică, ceea ce probabil care un rol major în controlul cantității de oxigen și dioxid de carbon din interiorul navei.
Pe măsură ce nivelul de oxigen scade, proporția de dioxid de carbon expirată de echipaj va crește, cu consecințe potențial fatale.
"Pe măsură ce nivelurile de dioxid de carbon se acumulează, atunci devine sedativ, devine ca un gaz anestezic și vei adormi."
Nu pot elimina dioxidul de carbon
Fostul căpitan de submarin al Marinei Regale, Ryan Ramsey, spune că s-a uitat pe internet la videoclipuri cu interiorul submarinului Titan și nu a văzut un sistem de eliminare a dioxidului de carbon, cunoscut sub numele de epuratoar.
"Aceasta este pentru mine cea mai mare problemă dintre toate", spune el.
Riscă să moară înghețați
În același timp, echipajul este expus riscului de hipotermie, când corpul devine prea rece.
Potrivit căpitanului Ramsey, dacă submarinul se află pe fundul mării, temperatura apei va fi de aproximativ zero grade. În cazul în care nu au energie electrică submarinul nu poate fi încălzit.
Hipotermia, lipsa de oxigen și acumularea de dioxid de carbon în interiorul submarinului înseamnă că abilitatea echipajului de a lua legătura cu misiunea de căutare și salvare, cum ar fi lovirea corpului la intervale regulate pentru a încerca să atragă atenția, va scădea.
"Dacă sunt inconștienți, nu vor putea face prea multe pentru a se ajuta singuri", spune Dr. Ledez.
Misiune aproape imposibilă de salvare
Sistemul Flyaway Deep Ocean Salvage System (FADOSS) este capabil să recupereze obiecte sau nave de pe fundul oceanului aflate la o adâncime de până la 6.000 de metru, mai mult decât suficient pentru a ajunge la epava Titanicului, aflată la o adâncime de peste 3.700 de metri. Totuşi, înainte ca sistemul FADOSS să poată fi folosit, acesta trebuie sudat pe puntea unei nave, un proces care poate dura o zi întreagă, a precizat oficialul american. "Estimarea noastră este de aproximativ 24 de ore de funcționare non-stop pentru a-l suda și a-l fixa pe puntea navei înainte de a porni la drum", a declarat oficialul în cadrul unei convorbiri cu reporterii.