Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Lovitură dură pentru Dacia Spring, la testele NCAP: Mașina electrică fabricată în China a primit o singură stea

https://www.euroncap.com/
dacia spring ncap

Constructorul auto francez Renault a primit miercuri o lovitură dură, după ce European New Car Assessment Programme (NCAP) a atribuit un rating zero modelului Renault Zoe, iar Dacia Spring a primit o singură stea, după noul protocol de testare care a devenit standard pentru Europa, transmite Reuters.

AFP adaugă faptul că cele două modele electrice se situează pe ultimele locuri cu prilejul ultimei runde de teste efectuate de Euro NCAP în 2021, după alte două vehicule marca Dacia: Logan şi Sandero Stepway.

În schimb, Euro NCAP a acordat cinci stele modelelor Subaru Outback, Nissan Qashqai, Mercedes EQS şi Genesis E80, Fiat 500 şi Skoda Fabia, ceea ce înseamnă că acestea se numără printre cele mai sigure modele testate în acest an.

"Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice", a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen. Acesta subliniază că Renault Laguna a fost primul autoturism care a primit vreodată cinci stele la testele NCAP, în 2001. În ultimul an, însă, Renault a demarat un ambiţios program de reducere a costurilor şi relansare a performanţelor după mai mulţi ani în care a urmat o strategia ambiţioasă de expansiune globală.

Potrivit Euro NCAP, Renault Zoe oferă "o slabă protecţie împotriva accidentelor, o protecţie insuficientă a pietonilor şi îi lipseşte o tehnologie anti-coliziune". Lansat în 2013, popularul model electric al celor de la Renault a beneficiat anul trecut de un ultim lifting şi de o baterie îmbunătăţită. Însă airbagul lateral care proteja capul şi toracele a fost înlocuit cu un airbag mai puţin eficient, subliniază Euro NCAP.

În ceea ce priveşte modelul Dacia Spring, lansat la începutul acestui an drept cel mai ieftin model electric de pe piaţa europeană, rezultatele sale la testele de impact sunt "problematice", potrivit Euro NCAP, care menţionează în special "riscul ridicat de răniri grave la piept pentru şofer şi la cap pentru pasagerii din spate în caz de coliziune frontală şi o protecţie limitată a pieptului în caz de coliziune laterală".

Un purtător de cuvânt de la Dacia a subliniat că modelul Dacia Spring "este o maşină sigură din segmentul A. Ea este omologată şi conformă cu reglementările europene de securitate". "Dacia nu şi-a propus să cucerească cât mai multe stele EuroNCAP. Aceasta ar însemna dotarea vehiculului cu tehnologii şi echipamente, precum anumite sisteme de asistenţă la conducere, pe care clienţii noştri nu vor să le utilizeze sau să plătească pentru ele în prezent", a spus purtătorul de cuvânt.

În primele 10 luni ale acestui an, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen. De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru al acestui an pentru livrare în toamnă.


"Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice", a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Euro NCAP subliniază că Renault Laguna a fost primul autoturism care a primit vreodată cinci stele la testele NCAP. Acest lucru se întâmpla în 2001. În ultimul an, însă, Renault a demarat un ambiţios program de reducere a costurilor şi relansare a performanţelor după mai mulţi ani în care a urmat o strategia ambiţioasă de expansiune globală.

În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent.

Totuşi, în primele 10 luni ale acestui an, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen. De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru al acestui an pentru livrare în toamnă.

Un număr de 11 autoturisme au primit ratinguri la ultima rundă de teste efectuată de Euro NCAP în 2021, rundă care nu a inclus şi modele Tesla. Mai multe vehicule au primit cinci stele, precum modelul electric iX de la BMW, modelul electric Mercedes-Benz EQS de la Daimler, Nissan Qashqai şi Volkswagen VW Caddy.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.