Michael O'Leary, directorul general al Ryanair, a declarat că pasagerii avioanelor ar trebui să aibă dreptul la maxim două băuturi în aeroporturi.
O'Leary a declarat că introducerea limitelor de alcool în aeroporturi ar ajuta la combaterea creșterii dezordinii în timpul zborurilor.
"Săptămânal au loc izbucniri violente din cauza alcoolului, mai ales când este amestecat cu alte substanțe", a spus directorul Ryanair, potrivit BBC.
Ryanair vrea să limiteze consumul de alcool în timpul zborurilor
„Nu vrem să-i supărăm pe oamenii care beau un pahar”, a spus el pentru Daily Telegraph.
„Dar nu le permitem oamenilor să conducă în stare de ebrietate, dar continuăm să-i urcăm în aeronave la 33.000 de metri”.
Potrivit lui O'Leary, membrii echipajului și alți pasageri au devenit ținte.
Întârzierile agravează problema, iar în aeroporturi se bea mai mult timp.
"Pe vremuri, oamenii care beau prea mult se prăbușeau sau adormeau în cele din urmă. Dar acum acei pasageri consuma şi pastile sau prafuri", a adăugat el.
"Este vorba despre amestec. Obții un comportament mult mai agresiv, care devine foarte greu de gestionat."
Dl O'Leary a declarat că este dificil pentru companiile aeriene să identifice persoanele aflate în stare de ebrietate la poartă, în special atunci când se îmbarcă în grup.
„Atâta timp cât pot sta în picioare și se amestecă, vor trece. Apoi, când avionul decolează, vedem comportamentul neadecvat”, a spus el.
Personalul Ryanair verifică bagajele pasagerilor ca nu cumva să aibă alcool la ei, mai ales în cazul zborurilor spre destinaţii precum Ibiza sau unele insule din Grecia.
Ce a declarat purtătorul de cuvând al AirportsUK
Un purtător de cuvânt al AirportsUK a declarat că un comportament perturbator, datorat alcoolului sau altor cauze, „este inacceptabil și ar putea duce la sancțiuni substanțiale”.
Aceste sancțiuni includ amenzi, refuzul îmbarcării sau până la doi ani de închisoare.
Purtătorul de cuvânt a adăugat că aeroporturile dispun de „o gamă largă de măsuri pentru a monitoriza și aborda comportamentele perturbatoare și pentru a asigura siguranța tuturor”.
„Aeroporturile se angajează să ofere o experiență de călătorie sigură și plăcută tuturor pasagerilor și suntem încântați că marea majoritate a călătorilor continuă să se bucure de călătoriile lor în mod responsabil”, a spus acesta.
"Nu am avut plângeri"
Ca răspuns la comentariile dlui O'Leary, președintele Wetherspoon, Tim Martin, a declarat că și-au revizuit vânzările în ultimele patru săptămâni la cel mai aglomerat pub din aeroport.
„Nu am avut plângeri despre pub-urile noastre din partea autorităților aeroportuare sau a companiilor aeriene, din câte știu eu, în ultimii ani”, a declarat dl Martin.
„În cazul în care echipele noastre din pub-uri văd un pasager care ar putea deranja, acestea alertează poliția aeroportuară și securitatea”, a continuat el.
Deși „nu există o soluție perfectă”, a adăugat el, „colaborarea cu aeroporturile, companiile aeriene și autoritățile de acordare a licențelor” asigură un „echilibru rezonabil pentru zborurile de ieșire”.































Comentează