Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

LOVITURĂ pentru şoferi. Ministrul mediului vrea o NOUĂ taxă auto

taxa auto

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a anunţat marţi, în cadrul unei vizite la depozitul ecologic de deşeuri din judeţul Bistriţa-Năsăud, că se lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru maşinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon, având în vedere că numărul înmatriculărilor de astfel de autoturisme s-a dublat faţă de anul trecut, potrivit AGERPRES.

Citeşte şi: Ministrul Finanţelor, la şedinţa BNR. Discuţii aprinse pe creşterea FĂRĂ PRECEDENT a indicelui ROBOR

"Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeaşi perioadă de timp, au intrat maşini cu norme de poluare între Euro 2 şi Euro 4, aproximativ 350.000 de maşini, comparativ cu 146.000 de maşini în 2016. La Ministerul Mediului, împreună cu Administraţia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociaţiile care sunt implicate în acest proces şi, nu în ultimul rând, şi cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului şi gândirii corecte, nu aşa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care maşinile care poluează, care au o normă de poluare mică şi care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare", a spus ministrul. 

Graţiela Gavrilescu a spus că la stabilirea cuantumului acestei taxe se va ţine cont de capacitatea cilindrică a autovehiculului, de norma de poluare şi de emisiile de bioxid de carbon.

Citeşte şi: Tăriceanu, declaraţii în faţa magistraţilor de la ÎCCJ. Acuzaţii BOMBĂ la adresa procurorilor DNA

"Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca şi cum gândim înainte, în viitor, punem căruţa înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să ştim, în momentul în care gândeşti o astfel de taxă, să te gândeşti cât circulă ea (maşina n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poţi să-i faci determinarea de astfel de emisii. Şi atunci o să ţinem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice maşină şi este un impozit la taxe şi impozite locale, norma de poluare - al doilea criteriu, şi al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul", a afirmat ministrul. 

Ministrul Mediului a precizat că nu există încă o formă finală a acestei taxe de poluare şi că nu poate avansa o dată de la care aceasta va fi aplicată, având în vedere că se doreşte ca măsura să fie dezbătută cu toţi factorii implicaţi. 

"Să mai avem un pic de răbdare, pentru că emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie făcută din toate punctele de vedere legal şi cu dezbatere din timp cu toţi cei care sunt implicaţi, astfel încât să nu existe disfuncţionalităţi în sistem din toate punctele de vedere", a mai spus Graţiela Gavrilescu.

Citeşte şi: Ionuţ Mişa, replică la protestele sindicaliştilor. Ce spune ministrul despre creşterea salariului brut .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.