În adolescență (nu de mult apusă), un singur stil de pantaloni pe care îl puteai purta: Blugii skinny. Atât de skinny uneori, că păreau efectiv pictați pe corp. "Dacă te îndrăzneai să porți altceva în afară de blugii skinny, părea că ești pe dinafară", a mărturisit Moe Black, acum în vârstă de 29 de ani și creator de conținut de modă. În acele vremuri, blugii skinny dominau moda și cultura pop într-o strângere fermă a denimului elastic.
Black își aduce aminte că se inspira din stilurile vedetelor pe care le vedea la MTV și VH1, recunoscând că era influențată de trupe precum Green Day. "Multe dintre aceste trupe erau contra guvernului și anti-război", a adăugat ea. „Uniforma ei“ era simplă: păr vopsit într-o parte laterală, tricouri grafice oversize, Vans cu carouri și blugi atât de strâmți încât păreau vopsiți pe picioare. Cu toate că au fost odată omniprezente, blugii skinny sunt acum considerați demodați. În schimb, modelele mai lejere, inspirate din anii '90, sunt în tendință, potrivit unui articol din NPR.
Moda nu este doar despre haine care vin și pleacă. Întregul spectru al modei, de la încălțăminte la paletele de culori și la estetica globală, este supus unui flux continuu de schimbări. Și a ține pasul cu aceste transformări poate fi coplesitor. Cu toate acestea, există o logică distinctă în spatele funcționării acestui sistem.
Când o tendință începe să apună?
Începutul unei tendințe îl reprezintă adesea un creator de trenduri. "Tradițional, totul începe cu designerii care creează hainele pe care noi le cumpărăm", explică Ashlyn Greer, CEO și fondator al Fashivly, o companie de stilism personal. În primul an al ciclului de viață al unei tendințe, apare un nou stil - acesta poate fi creat de subculturi din muzică sau artă, sau de designerii de modă care experimentează cu forme noi sau care se inspiră din arhive.
Mass-media și adoptatorii timpurii ai unei tendințe - cum ar fi celebritățile, influencerii sau prietenii cu gust în modă - răspândesc trendul către publicul larg. În acest moment, comercianții cu amănuntul se grăbesc să producă hainele pe care le doresc consumatorii. Apoi, odată ce suficient de mulți oameni adoptă tendința, aceasta încetează să mai fie cool.
Până când tendința revine în prim-plan, iar ceea ce este vechi devine din nou nou. "Noutatea este esența modei, dar și motorul său economic", afirmă Kimberly Chrisman-Campbell, istoric de modă și jurnalist. "Este ceea ce ne determină să continuăm să cumpărăm haine chiar și atunci când avem mai multe haine decât avem nevoie".
Comentează