Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Marea Britanie elimină reclamele la junk-food la televiziune şi pe internet: Obezitatea infantilă câștigă teren

facebook.com
junk food

Guvernul britanic a anunţat joi că va reglementa într-o manieră mai strictă reclamele la alimentele nesănătoase ("junk-food") difuzate la televiziune şi pe internet, întrucât doreşte să combată mai eficient obezitatea infantilă, informează AFP.

De la sfârşitul anului 2022, reclamele televizate care promovează alimente sau băuturi bogate în grăsimi, glucide şi sare nu vor mai fi autorizate decât între orele 21:00 şi 05:30.

Restricţii se vor aplica şi în cazul programelor TV difuzate la cerere, precum şi în cazul reclamelor cu plată difuzate pe internet, scrie agerpres.ro.

Aceste măsuri "ne vor ajuta să îi împiedicăm pe copii să dezvolte obiceiuri alimentare pe termen lung nesănătoase şi să îmbunătăţim sănătatea naţiunii noastre", a precizat Guvernul britanic într-un comunicat.

Guvernul de la Londra estimează că proiectul va permite o reducere a numărului de copii obezi cu peste 20.000 pe parcursul următorilor ani, în condiţiile în care un copil britanic din trei termină şcoala primară fiind obez, supraponderal sau cu complicaţii medicale care generează costuri de 6 miliarde de lire sterline (7 miliarde de euro) pe an pentru serviciul public de sănătate.

Aceste măsuri, decise în urma unei consultări publice, se vor aplica tuturor companiilor care au cel puţin 20 de angajaţi şi care produc sau comercializează astfel de alimente.

Promovarea produselor considerate sănătoase, precum mierea şi uleiul de măsline, va rămâne autorizată la televiziune, precum şi cea online, organizată pe site-uri şi pe conturile deţinute de diverse companii pe reţelele de socializare.

Potrivit unei analize realizate în septembrie 2019 şi care a vizat mai multe posturi TV, citată de Guvern, 47,6% din totalul reclamelor alimentare promovau alimente bogate în glucide, grăsimi şi sare, iar aproape 60% dintre ele erau difuzate între orele 18:00 şi 21:00, când, adeseori, familiile se reunesc în faţa televizoarelor.

Nivelul ridicat al obezităţii din Marea Britanie face parte dintre motivele invocate pentru a explica bilanţul copleşitor al pandemiei de coronavirus: 128.000 de decese confirmate în această ţară. Guvernul condus de Boris Johnson, care a adoptat el însuşi un regim alimentar şi a început să facă exerciţii fizice după ce a suferit o formă gravă de COVID-19, a promis că va încerca să rezolve problema obezităţii infantile.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.