Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Marea ipocrizie din Europa: cum ajunge, de fapt, petrolul Rusiei în țările europene

Arab News
petrol rusia

Milioane de barili de combustibil fabricat din petrol rusesc sunt încă importate în Marea Britanie, în ciuda sancţiunilor impuse din cauza războiului din Ucraina, potrivit unor cercetări, relatează BBC, informează News.ro.

O aşa-numită "portiţă" înseamnă că ţiţeiul rusesc este rafinat în ţări precum India, iar produsele sunt vândute în Marea Britanie. Acest lucru nu este ilegal şi nu încalcă interdicţia privind petrolul rusesc în Marea Britanie, dar criticii spun că subminează sancţiunile menite să limiteze fondurile de război ale Rusiei.

Guvernul britanic a negat că ar fi existat importuri de petrol rusesc din 2022. Dar un purtător de cuvânt a declarat că "regulile de origine" recunoscute la nivel internaţional definesc faptul că ţiţeiul, odată rafinat în altă ţară, este clasificat în scopuri comerciale ca fiind originar din ţara de rafinare.

Oficial, interzic petrolul rusesc. Neoficial, îl folosesc în cantități uriașe

Marea Britanie se numără printre numeroasele ţări occidentale care vor să interzică importul de petrol şi produse petroliere care provin din Rusia, în încercarea de a reduce suma de bani pe care Moscova o poate genera din combustibili fosili. Însă două rapoarte separate, comunicate în exclusivitate BBC, sugerează că normele privind rafinarea permit ca produsele fabricate din ţiţei rusesc să ajungă pe teritoriul britanic.

Centrul de cercetare pentru energie şi aer curat (CREA) a declarat că această "portiţă de rafinare" înseamnă că ţări precum India şi China, care nu au sancţionat Kremlinul, pot importa în mod legal ţiţei rusesc şi îl pot rafina în produse petroliere precum combustibil pentru avioane şi motorină.

Acestea exportă apoi aceste produse către ţări precum Marea Britanie şi UE.

"Problema cu această lacună este că sporeşte cererea de ţiţei rusesc şi permite vânzări mai mari în ceea ce priveşte volumul şi împingând în sus şi preţul acestora, ceea ce măreşte fondurile trimise în vistieria de război a Kremlinului", a declarat Isaac Levi, şeful departamentului de analiză a politicii şi energiei Europa-Rusia din cadrul CREA.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.