Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Marian Mina (deputat PSD) intervine în scandalul PNRR: 'PNL-USR, vânzătorii de iluzii. PNRR, un eşec răsunător!'

CJ Giurgiu
Marian Mina

Marian Mina, deputat PSD, susține că programul PNRR este deja un eșec răsunător.

„Aşa cum am mai spus, acest Plan Naţional de Redresare şi Rezilienţă(PNRR) constă, de fapt, în “şansa” de îndatorare şi de creştere a cotei de contribuţie a României la bugetul Uniunii Europene. Sigur, mai există şi alte aspecte care încep să apară la nivel de “strategie direcţionată” a fondurilor aferente PNRR.

Cel mai important aspect este acela al împărţirii proiectelor pe surse de finanţare. Astfel, constatăm că există autostrăzi incluse în Exerciţiul Financiar aferent POIM, a căror sursă de finanţare o reprezintă fondurile europene nerambursabile, şi există PNRR care va fi aprobat cândva, într-o formă care, cel mai probabil, nu va include şi autostrăzile.

Unde apare problema?

1. POIM-ul (Programul Operaţional Infrastructura Mare) are o serie de proiecte incluse şi aprobate spre finanţare;

2. PNRR include investiţii în autostrăzi, preponderent în Moldova, cum ar fi A7 Autostradă/ Drum Express Ploieşti – Siret sau A8 Târgu Mures – Târgu Neamţ si Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni.

Lista de investiţii din POIM, deja fiind propusă spre aprobare către UE şi urmând să fie aprobată (dacă nu este aprobată deja), nu se va mai putea modifica. Ce se întâmplă atunci, dacă PNRR nu va fi aprobat?

Investiţiile de mai sus, care fără tăgadă trebuie implementate, nu vor mai avea sursa de finanţare.

Nicio problemă! Guvernul are “soluţii”! La nivelul Moldovei, se va implementa transportul “foarte verde”, adică se vor face piste pentru biciclişti şi trasee pentru transport pedestru, respectiv ecvestru. Stimaţi moldoveni, cumpăraţi-vă tenişi, cai şi mult nutreţ!

În PNRR există Pilonul IV Coeziune socială și teritorială Componenta 4, unde avem România Velo – Încurajarea transportului și turismului pe bicicletă, pedestru și alte forme nemotorizate. Conform PNRR:

,,Descrierea reformelor și investițiilor aferente componente:

• Promovarea unui cadru legislativ și instituțional privind dezvoltarea de trasee cicloturistice, pedestre, nautice fără motor și ecvestre.

• Construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România, finalizarea Eurovelo 6 și a altor trasee similare.

• Susținerea rutei Via Transilvanica și a altor proiecte mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fără motor și ecvestre.”

,,Implicații orizontale:

Contribuie integral cu 100% la tranziția verde prin investiții în infrastructuri pentru mersul pe bicicletă.” Perfect eligibil la PNRR! Tranziția Verde Moldova va fi cea mai verde din UE!

Buget : 120 de milioane euro.

Specialistii Guvernului au constatat că:

,,Prin România se propune să treacă două tronsoane din traseele EuroVelo stabilite la nivel european, respectiv din Magistrala EuroVelo 6 (“Atlantic-Marea Neagră”) și din Magistrala EuroVelo 13 (“Traseul cicloturistic al Fostei Cortine de Fier”), care leagă Marea Barents de Marea Neagră. Cu toate acestea, încă nu a fost realizat niciun kilometru de traseu.”

Ura! Urmează să fim primii la număr de kilometri de piste de ciclo – turism! Felicitari, decidenţilor! Aşadar, “strategia” constă în eliminarea investiţiilor în autostrăzile din Moldova şi introducerea pistelor de biciclişti si realizarea de alei pietonale, în echivalent…”, a declarat Marian Mina, deputat PSD Giurgiu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.