Cele două coliziuni din vara acestui an în regiunea Asia Pacific în care au fost implicate distrugătoare ale Marinei americane şi nave comerciale puteau fi evitate şi au fost provocate de erori ale marinarilor la bordul navelor care puteau fi prevenite, conform rezultatelor unor investigaţii ale Marinei SUA publicate miercuri şi citate de Reuters. "Ambele accidente puteau fi prevenite, iar investigaţiile au descoperit mai multe erori ale ofiţerilor de cart care au contribuit la incidente", a declarat şeful operaţiunilor Marinei americane, amiralul John Richardson, conform Agerpres.
Distrugătorul cu rachete ghidate USS Fitzgerald a fost grav avariat în largul coastei Japoniei după ce s-a ciocnit cu un cargou filipinez pe 17 iunie. Şapte marinari americani au murit în această coliziune.
Raportul US Navy constată existenţa unui număr de erori mici care în cele din urmă au condus la nerespectarea de către echipajul vasului a procedurilor navale standard, "reguli bine stabilite pentru a preveni coliziunile". Într-un incident separat în august, 10 marinari americani au fost ucişi după ce distrugătorul cu rachete teleghidate USS John S. McCain s-a ciocnit cu un petrolier, lângă coasta statului Singapore.
Incidentul a fost cauzat de "lipsa de vigilenţă şi nerespectarea procedurilor", potrivit raportului. Acesta constată că un factor major în coliziune au fost greşeli ale marinarilor în legătură cu controlul navei. Marina a concediat un număr de ofiţeri, inclusiv comandantul Flotei a Şaptea, în urma coliziunilor în care au fost implicate navele sale de război în Asia.