Un nou proiect depus la Primăria Capitalei vizează o măsură menită să reducă aglomerația în traficul bucureștean și să încurajeze carpooling-ul. Conform inițiativei, autoturismele în care se află cel puțin patru persoane, șofer plus trei pasageri, ar putea folosi benzile speciale destinate transportului public, cum ar fi cele pentru autobuze și troleibuze.
Această idee, inspirată din practici aplicate în marile orașe internaționale sub denumirea de benzi HOV (High-Occupancy Vehicle lanes), urmărește să crească numărul pasagerilor transportați în aceeași mașină, reducând astfel volumul total de vehicule pe șoselele Capitalei.
Conform Profit.ro, se așteaptă ca măsura să reducă timpii de așteptare în trafic și să scadă emisiile poluante, prin reducerea numărului de mașini aflate pe șosele.
S-a observat faptul că benzile rezervate transportului public sunt adesea subutilizate pe parcursul zilei, iar cele mai multe mașini din trafic au la bord doar șoferul. Consilierul municipal PSD Dan Cristian Popescu a subliniat că această măsură urmărește să optimizeze utilizarea benzilor și să încurajeze o alternativă mai eficientă la deplasarea individuală.
În plus, propunerea include și o restricție pentru taxiuri. Acestea nu vor mai putea folosi benzile speciale dacă circulă fără pasageri, pentru a nu fi considerate un mijloc de transport în comun.
Câte benzi pentru transportul public are Capitala?
În prezent, Bucureștiul dispune de aproximativ 23 de kilometri de benzi unice pentru transportul public, concentrate în special pe artere importante precum Bulevardul Unirii, Regina Elisabeta și Kogălniceanu. Cu toate acestea, aceste benzi sunt adesea blocate de șoferi neautorizați, ceea ce afectează rapiditatea transportului în comun.
Implementarea benzii HOV ar putea deveni un pas important spre fluidizarea circulației în capitală și spre un model de mobilitate mai sustenabil.
Comentează