Restaurantele McDonald's din Rusia nu se închid pur și simplu, ci doar își schimbă denumirea, devenind Unchiul Vania.
Restaurantele McDonald's din Rusia ar fi trebuit să se închidă din 14 martie. Cu toate acestea, restaurantele funcționează în continuare, însă sub un alt nume.
Anterior, președintele Dumei de Stat, Vyacheslav Volodin, a declarat: „McDonald's folosește materii prime sută la sută rusești. Au spus că se închid. Ar trebui să fie deja nu McDonald's, ci Unchiul Vanya.”
Cu toate acestea, „McDonald’s” rusesc nu are doar materii prime rusești, ci și proprietarii. Acest lanț operează în întreaga lume sub o franciză, adică proprietarii cumpără dreptul de utilizare a mărcii comerciale și deschid restaurante conform regulilor corporative.
Site-ul oficial al McDonald's relatează că trei proprietari de franciză dețin restaurante în Rusia: Razvitie ROST LLC, GiD LLC și Regional Catering Network LLC. Cu alte cuvinte, afacerile rusești se ascund sub emblema americană.
Pentru a înlocui nișa eliberată, 500 de milioane de ruble au fost alocate. Într-un interviu acordat Izvestia, Igor Buharov, președintele Federației Ruse a Restauratorilor și Hotelurilor, a spus că actuala criză este o oportunitate și că burgerul lui preferat nu va dispărea de pe piață.
Clienții care se îndreaptă către McDonald’s și KFC vor găsi alte locuri unde să mănânce burgeri, a spus el. Bukharov mai crede că în situația actuală este posibil ca unele companii din America de Sud și Asia de Sud-Est să intre pe piața fast-food-ului.
Alexander Borisov, șeful Comitetului pentru Dezvoltarea Pieței de Consum al Camerei de Comerț și Industrie, consideră că, dacă noii jucători pot crește loialitatea clienților, atunci lanțul McDonald's îi va fi greu să se întoarcă în Rusia.
Comentează