DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Miniștrii Marcel Vela și Lucian Bode vor fi AUDIAȚI: Vor da EXPLICAȚII la Comisia de anchetă 'Sparanghelul'

Inquam Photos/Raul Stef
Inquam aeroport Cluj

„Avem elemente care ne arată că trebuie să îl chemăm la comisie şi pe domnul Marcel Vela. Acum aşteptăm să primim o răspunsurile de la Ambasada Germaniei şi în funcţie de ceea ce vom primi, vom constatat dacă vom avea elemente pentru a-l audia şi pe domnul ministru al Afacerilor Externe. În momentul în care împreună cu colegii mei vom considera că avem suficiente elemente pentru a audia un ministru, o vom face. Săptămâna viitoare aşteptăm să primim răspunsurile de la Ambasada Germaniei pentru a putea merge către această zonă. Suntem în contact cu foarte mulţi dintre cetăţenii români care au fost la Cluj, nu doresc să dea declaraţii în faţa comisiei, dar sunt foarte multe informaţii pe care le avem despre firme care fac această intermediere a forţei de muncă, această recrutare a forţei de muncă, trebuie să ajungem la ei în mod concret, să putem să îi chemăm la audieri”, a afirmat Ştefan Radu Oprea, la finalul şedinţei de marţi a Comisiei de anchetă, anunță news.ro.

Întrebat ce explicaţii ar trebui să ofere ministrul Transporturilor, senatorul PSD a răspuns: „Ar trebui să explice de ce nu a reglementat. Dacă a formulat acele ordine şi acele reglementări ulterior datei 9 înseamnă că au fost elemente care ar fi trebuit să îi facă pe guvernanţi să se gândească că trebuie să reglementeze. Mi se pare mult prea simplu, mult prea facil, să spună doar a fost un vid legislativ. E prea puţin. Faptul că nu ai fost precaut ca să nu spun celălalt cuvânt, să nu-l citez pe domnul preşedinte Iohannis, e prea puţin”.

Citește și: Vladimir Putin a anunțat că a înregistrat primul vaccin anti-COVID-19 din lume, iar o fiică a sa și l-a injectat

Chestionat care ar fi alte motive pentru care cei doi miniştrii trebuie audiaţi, Ştefan Radu Oprea a replicat: „Lucrurile le veţi vedea în momentul în care vor fi, dar vă dau un exemplu, din declaraţiile pe care le-au făcut cei care au fost invitaţi până acum, a reieşit foarte clar că există un vid legislativ, că ordonanţa militară numărul 7 prevedea doar acest punct referitoar la zborurile charter şi în rest nu a existat nicio reglementare, lucru care a fost ulterior îndreptat prin ordonanţa militară numărul 8 şi prin ordine ale ministrului Transporturilor”.

El a adăugat că este necesar să fie chemat „domnul ministru să ne explice de ce nu a reglementat cum trebuia de la început. Faptul că peste 1.900 de români au fost în pericolul de a se infecta cu Covid într-o perioadă în care toţi stăteam acasă, ca să putem ieşi din casă trebuia să completăm declaraţii peste declaraţii şi primeam amenzi. Nu trebuie să uităm lucrul acesta. Totul era controlat foarte strict în România, dar pentru cei 1.900 de români nu a fost nicio problemă”.

Citește și: Robert Turcescu: ‘Dacă în preajma alegerilor Băsescu e cotat mai bine, se retrage Nicușor Dan?’

Printre concluziile care se desprind după mai multe audieri în comisie ale celor implicaţi în situaţia de atunci la Aeroportul Cluj-Napoca, ar fi disfuncţionalităţi în comunicare, organizare şi acel vid legislativ.

„Disfuncţionalităţi profunde în comunicare, în organizare, evident că vidul legislativ este foarte clar. Trebuie, de asemenea, să ne explice domnul ministru al Transporturilor, de ce la acea dată nu exista reglementare în transportul cu autocare. Am văzut astăzi că au sosit 50 de persoane cu acelaşi autocar, deci nu exista nicio distanţare fizică. Veţi vedea că au luat aceste măsuri, dar după Cluj. Dacă nu se întâmpla Clujul, oare ar fi luat toate măsurile necesare? Apoi au reuşit să vină cu o legislaţie. De ce a trebuit ca 1.900 de români să fie puşi în pericol în parcarea aeroportului Cluj şi să fie supuşi potenţial infectării cu COVID-19”, a explica Oprea.

Chestionat dacă membrii Comisiei de anchetă au reuşit să descopere cine a fost organizatorul cursei, Ştefan Radu Oprea a spus: „Astăzi a reieşit foarte clar că sunt firme şi din Germania care au plătit zborurile charter”.

Citește și: Șoc total pentru Violeta Alexandru: A găsit birourile goale în timpul unei inspecții

„Am întrebat deja, am transmis scrisori către firmele care au operat zborurile respective să ne comunice cine a plătit zborurile astfel încât să putem să ajungem cu întrebările şi în Germania şi să aflăm relaţiile între autorităţile germane şi române cum s-au petrecut. Dacă vă aduceţi aminte de primele audieri pe care le-am avut cu ministrul Muncii şi ministrul Afacerilor Externe nu a existat acord, spun ei, şi că toată lumea a fost pur şi simplu o întâmplare pe care nu şi-o pot explica că 1.900 de români au ajuns în aeroportul de la Cluj. Au fost acolo, aceasta este o evidenţă, cei pe care i-am audiat până acum ne-au explicat că unii au vorbit despre organizatori, cum ar fi reprezentanţii Ministerului Adminstraţiei şi Internelor, Poliţia de Frontieră, Poliţia Transporturi, alţii au spus că au venit în grupuri, dar în acele grupuri oamenii se cunoşteau între ei, deci există un organizator care nu neapărat a fost prezent în aeroportul de la Cluj”, a conchis Ştefan Radu Oprea.

Comisia parlamentară de anchetă a fost înfiinţată pe 30 iunie şi îşi propune să verifice atât legalitatea deplasării a mii de români, în noaptea de 8 spre 9 aprilie, din localităţile de origine, unele în carantină, către Aeroportul Cluj Napoca, precum şi implicarea în această operaţiune a preşedintelui, premierului, ministrului Afacerilor Interne, ministrului Afacerilor Externe, ministrului Apărării Naţionale şi ministrului Muncii şi Protecţiei sociale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.