Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

'Minune' în România: se reconstruiește o cale ferată pentru a putea transporta cerealele din Ucraina/ Video

cale ferata

Lucrările la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi urmează să fie finalizate în luna august a acestui iar redeschiderea acestei linii va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucraina, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Recent, ucrainenii s-au plâns că nu pot transporta cerealele pentru că rutele de transport din România nu sunt conforme, iar țara noastră și-a luat angajamentul de a deveni țară de tranzit între Ucraina și țările din Occident. 

"Lucrările, care sunt realizate în regie proprie de Regionala de Căi Ferate Galaţi, au început în luna iunie şi urmează să fie finalizate în luna august, anul acesta (2022). Redeschiderea acestei linii de cale ferată va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucraina (via Republica Moldova) în Portul Galaţi", a scris miercuri, pe Facebook, şeful de la Transporturi.

Potrivit sursei citate, pentru a redeveni funcţională, lucrările la această şină de cale ferată presupun înlocuirea a 1100 traverse din lemn speciale de 2,80 m şi a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere, completarea prismei de piatră spartă şi executarea burajelor tehnologice.

O parte din aceste operaţiuni sunt executate manual de lucrătorii Regionalei CFR Galaţi, deoarece pentru acest tip de şină cu ecartament sovietic nu există în România utilaje grele de cale.

Potrivit ministrului Transporturilor, până în acest moment au fost înlocuite 698 de traverse speciale din lemn (2,80 m) dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale. Au mai fost înlocuite aproape 4 mii de tone de material mărunt de prindere şi a fost completată prisma cu 120 de tone de piatră spartă. Burajul traverselor cu utilaje de mică mecanizare a fost realizat pe 1280 metri liniari de cale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.