Modificări planificate pentru certificatele de naștere, căsătorie și deces

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 25-01-2024

Actualizat: 25-01-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook

Un document oficial publicat de Ministerul de Interne la data de 22 ianuarie 2024 abordează modificările planificate pentru certificatele de naștere, căsătorie și deces. Nu doar documentele emise începând din anul curent vor fi afectate, ci și altele existente. Care sunt schimbările propuse de autoritățile române?

Digitalizarea reprezintă un subiect de mare interes în prezent, pe măsură ce autoritățile politice fac promisiuni legate de această schimbare. Beneficiile acestei evoluții sunt multiple, incluzând eficiență sporită, colaborare facilă cu autoritățile și accesibilitate îmbunătățită.

Conform informațiilor furnizate de autorități, cărțile de identitate vor fi emise în format electronic începând cu anul 2024. Acestea nu sunt singurele documente care vor suferi modificări. Certificatele emise la naștere, căsătorie, divorț sau deces urmează să fie, de asemenea, digitalizate.

Până la ce dată trebuie finalizată implementarea sistemului SIIEASC pentru digitalizarea documentelor

Astfel, cetățenii români vor putea intra mai repede în posesia documentelor specifice nașterii, căsătoriei sau decesului, prin implementarea unui nou sistem, anume SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă).

Proiectul prin care se are în vedere implementarea sistemului SIIEASC este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Termenul limită pentru implementarea lui este 24 septembrie 2024.

Economie de timp și bani

Prin implementarea SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă), se urmăresc mai multe obiective, unul dintre ele fiind reducerea timpului necesar procesării informațiilor de stare civilă și a cheltuielilor de stocare pentru naștere, căsătorie, divorț și deces.

Creșterea gradului de interoperabilitate a sistemelor centrale și locale care prelucrează informații de stare civilă specifice serviciilor corelate cu cele 4 evenimente de viață primare și eliminarea redundanțelor informaționale sunt alte două motive pentru implementarea sistemului.

Digitalizarea documentelor de stare civilă din ultimii 100 de ani

Nu doar documentele specifice nașterii, căsătoriei, divorțului și decesului începând din 2024 vor fi digitalizate. Potrivit obiectivelor proiectului, digitalizarea va avea loc pentru documentele de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, după cum arată un document al Ministerului de Interne.

Autoritățile își propun realizarea stocării electronice și gestionării arhivistice a documentelor digitizate, intensificarea colaborării și comunicării între comunitățile locale și instituțiile publice în privința stării civile, precum și implementarea serviciilor G2C/G2G prin furnizarea suportului necesar dezvoltării serviciilor electronice.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri