Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

MRU îi oferă câteva ponturi de guvernare lui Ponta

mru-pnl 1

Prim-vicepreședintele PDL, Mihai Răzvan Ungureanu, îi transmite lui Victor Ponta câteva sfaturi pentru guvernare, mai ales în domeniul trasporturilor, acolo unde s-au sistat o serie de investiții în domeniul feroviar.

”După ce a adus România în recesiune tehnică prin incompetență, voracitatea și ignoranță, Guvernul Ponta și-a găsit o nouă țintă: infrastructura feroviară. România are aproape 19 mii de kilometri de cale ferată. Ministerul Transporturilor are bani doar pentru întreținerea a 13 mii de kilometri. Dar soluțiile salvatoare presupun viziune, competență și strategie. Noțiuni străine actualilor guvernanți. Astfel, s-a hotărât: vor fi sacrificate 30 la sută dintre linii, după cum reiese din Masterplanul pentru sectorul feroviar.

Cu investițiile trimise pe banca de rezervă, bani suficienți pentru infrastructura feroviara nu există. Nu mai vorbim de management performant în sectorul feroviar. Este o utopie. Avem însă corupție, licitații trucate, clientelism politic, numiri pe alte criterii decât profesionalismul. Pentru că avem un Guvern al sinecurilor, nu al competenței. Este un mixt bine cunoscut, al cărui rezultat îl vedem acum. Nu poți îmbunătăți infrastructura, nu poți aștepta rezultate fără soluții coerente.

Dacă ne uităm la ce se întâmplă la nivel european, observăm că investițiile în infrastructura feroviară, comparativ cu cele în domeniul rutier, cresc considerabil. Iar această tendință impută două aspecte: eficiență din punct de vedere economic și reducerea emisiilor. Până în anul 2050, UE vrea ca traficul de marfă feroviar să crească cu 80%, cel de călători cu 50%, iar în acest mod emisiile pot scădea cu 60%. Astfel, statele Europei Centrale și de Est vor beneficia de finanțări din partea UE pentru a-și moderniza liniile de cale ferată. Unde este România în acest context? Ce face Guvernul? În loc să pună în valoare infrastructura existentă, o desființează. Pentru că importanța transportului pe cale ferată pare să fie o necunoscută pentru guvernanți. Ni se dovedește, încă o dată, că responsabilii din administrația centrală sunt patologic incapabili să construiască.

Infrastructura existentă, modernizată și administrată cu profesionalism, și mai apoi extinsă pentru a fi corelată cu celelalte rute de transport, ar însemna un adevărat câștig economic pentru țara noastră. O infrastructură feroviară puternică, coroborat cu o infrastructura rutieră viabilă sunt condiții sine-qua-non pentru o economie robustă și performantă. Însă, în goana după voturi, problemele reale ale României sunt aruncate în derizoriu. Atenția PSD-iștilor pendulează între pomeni electorale, populism cronic, manipulare și demagogie. Aceasta este oferta PSD pentru România: haos și minciuni. În păienjenișul intereselor meschine de partid, interesul național este pe deplin sufocat. Pentru că actualii guvernanți sunt doar niște piromani economici”, susține Mihai Răzvan Ungureanu, într-un comunicat remis redacției.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.