Nouă din zece companii globale (87%) se concentrează pe dezvoltarea facilităţilor necesare pentru munca la distanţă, în timp ce 61% dintre organizaţii mizează pe accelerarea agendei digitale, relevă Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey, publicat marţi, potrivit Agerpres.
În contextul în care companiile caută metode pentru a reduce şi mai mult costurile şi a-şi creşte productivitatea, aproximativ trei sferturi dintre respondenţi (73%) intenţionează să implementeze un mod de lucru hibrid (două-trei zile pe săptămână la birou) sau preponderent la distanţă (14%), cu doar câteva zile pe lună la birou, şi doar 9% plănuiesc să revină la prezenţa zilnică la birou.
Totodată, pentru a asigura retenţia angajaţilor în centrele de servicii suport, respondenţii susţin că se concentrează pe dezvoltarea culturii organizaţionale (77%), pe evidenţierea oportunităţilor de bunăstare şi a schemelor de lucru flexibile (62%), precum şi pe perspectivele de dezvoltare personală şi oportunităţile de inovare (62%).
Conform studiului Deloitte, organizaţiile performante, care au reuşit să atingă cu succes trei sau mai multe dintre obiectivele urmărite prin centrele suport, şi-au stabilit mai multe activităţi de transformare digitală ca priorităţi: 72% dintre acestea au implementat tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% deţin sisteme ERP (enterprise resources planning) integrate care ajută la planificarea resurselor companiei, în timp ce peste jumătate (53%) au adoptat soluţii bazate pe tehnologia cloud.
În acelaşi timp, procesul în sine şi complexitatea tehnică reprezintă, pentru 43% dintre cei chestionaţi, cele mai mari provocări privind automatizarea.
La nivel global, datele studiului de specialitate arată că India rămâne destinaţia preferată pentru înfiinţarea unor centre de servicii suport pentru cele mai multe domenii (bunuri de larg consum, energie, servicii financiare, telecomunicaţii etc.), fiind urmată de SUA. Alte state care în care există investiţii în domeniul serviciilor globale de afaceri sunt Portugalia şi Lituania.
În plus, cele mai multe organizaţii susţin că standardizarea şi eficientizarea proceselor reprezintă principalul lor obiectiv strategic pentru investiţiile în domeniul centrelor de servicii suport în 2021, iar 78% l-au atins. Pe locurile imediat următoare se află reducerea costurilor (principala prioritate în 2019) şi creşterea valorii afacerii, care rămân beneficii imediate şi concrete ale înfiinţării unui centru de servicii suport.
Dintre organizaţiile care au identificat reducerea costurilor ca obiectiv al acestor investiţii, 88% şi-au atins ţinta, reiese din concluziile cercetării.
Studiul Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey a fost realizat pe un eşantion de peste 600 de lideri de organizaţii din aproximativ 45 de ţări, inclusiv România, care deţin centre de servicii suport în aproape 75 de ţări.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.
Munca la distanță, adoptată de tot mai multe companii. Crește productivitatea și se reduc costurile
Explorează subiectul
Articole Similare

16
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
16

154
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
154

354
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
354

55
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
55

1.640
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.640

3.756
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.756

2.823
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.823

1.376
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.376

41
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
41

166
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
166

47
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
47

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

106
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
106


















Comentează