Nouă din zece companii globale (87%) se concentrează pe dezvoltarea facilităţilor necesare pentru munca la distanţă, în timp ce 61% dintre organizaţii mizează pe accelerarea agendei digitale, relevă Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey, publicat marţi, potrivit Agerpres.
Totodată, pentru a asigura retenţia angajaţilor în centrele de servicii suport, respondenţii susţin că se concentrează pe dezvoltarea culturii organizaţionale (77%), pe evidenţierea oportunităţilor de bunăstare şi a schemelor de lucru flexibile (62%), precum şi pe perspectivele de dezvoltare personală şi oportunităţile de inovare (62%).
Conform studiului Deloitte, organizaţiile performante, care au reuşit să atingă cu succes trei sau mai multe dintre obiectivele urmărite prin centrele suport, şi-au stabilit mai multe activităţi de transformare digitală ca priorităţi: 72% dintre acestea au implementat tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% deţin sisteme ERP (enterprise resources planning) integrate care ajută la planificarea resurselor companiei, în timp ce peste jumătate (53%) au adoptat soluţii bazate pe tehnologia cloud.
În acelaşi timp, procesul în sine şi complexitatea tehnică reprezintă, pentru 43% dintre cei chestionaţi, cele mai mari provocări privind automatizarea.
La nivel global, datele studiului de specialitate arată că India rămâne destinaţia preferată pentru înfiinţarea unor centre de servicii suport pentru cele mai multe domenii (bunuri de larg consum, energie, servicii financiare, telecomunicaţii etc.), fiind urmată de SUA. Alte state care în care există investiţii în domeniul serviciilor globale de afaceri sunt Portugalia şi Lituania.
În plus, cele mai multe organizaţii susţin că standardizarea şi eficientizarea proceselor reprezintă principalul lor obiectiv strategic pentru investiţiile în domeniul centrelor de servicii suport în 2021, iar 78% l-au atins. Pe locurile imediat următoare se află reducerea costurilor (principala prioritate în 2019) şi creşterea valorii afacerii, care rămân beneficii imediate şi concrete ale înfiinţării unui centru de servicii suport.
Dintre organizaţiile care au identificat reducerea costurilor ca obiectiv al acestor investiţii, 88% şi-au atins ţinta, reiese din concluziile cercetării.
Studiul Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey a fost realizat pe un eşantion de peste 600 de lideri de organizaţii din aproximativ 45 de ţări, inclusiv România, care deţin centre de servicii suport în aproape 75 de ţări.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.