Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Național: 'Reîncepe războiul total în Servicii'

enational.ro
informatori servicii umbra negocieri

stiripesurse.ro vă prezintă principalele teme ale zilei din presa de mâine:

Național:

In isteria halucinanta creata de baricadarea in Palatul Victoria a “guvernului in trei”, prea putini au mai avut timp sa constate importanta ultimei decizii a Curtii Constitutionale, cea prin care a fost respinsa sesizarea formulata de 25 de senatori ai Partidului National Liberal in legatura cu modificarile aduse mecanismului de numire in functie a sefului Directiei Generale de Protectie Interna din cadrul Ministerului de Interne. Astfel, drept urmare, viitorul sef al “Doi s’un sfert” poate fi numit direct de catre ministrul de Interne, fara a mai fi necesar si avizul Consiliului Suprem de Aparare al Tarii, presedintele Klaus Iohannis fiind sarit la randul sau din schema numirii.
Iar propunerea legislativa prin care Liviu Dragnea a sperat, inca de la venirea la Putere, sa reseteze serviciul secret al Internelor ca o contrapondere la influenta tot mai mare a Servicului Roman de Informatii s-a bazat pe o prevedere surprinzatoare. Care, chiar daca de aceasta data a reprezentat cartea castigatoare pentru actualii guvernanti, fiind de altfel argumentul care a cantarit decisiv in luarea deciziei judecatorilor Curtii Constitutionale, se anunta inca drept o sabie cu doua taisuri. Pentru ca numirea in premiera a unui civil la conducerea serviciului secret al Ministerului de Interne poate repezenta atat o carte castigatoare, dar si un fiasco greu de gestionat ulterior de catre promotorii acestei modificari radicale.
Garant civil
Si cu toate ca multi s-au hazardat sa se pronunte ca decizia de numire a unui civil in fruntea „Doi s’un sfert” va fi pur si simplu desfiintata de catre Curtea Constitutionala a Romaniei, iata ca lucrurile au stat de fapt exact pe dos.
Astfel ca judecatorii CCR s-au pronuntat fara echivoc ca “ in ceea ce priveste reglementarea ocuparii functiei de director general al Directiei Generale de Protectie Interna de catre o persoana civila, Curtea a constatat ca aceasta apare ca o garantie a respectarii drepturilor fundamentale ale persoanelor vizate de activitatea acestui serviciu de informatii”. Mai mult, tot referitor la avizul CSAT in procedura de numire in functii publice, judecatorii CCR au subliniat ca acesta “este valabil doar in privinta cadrelor militare, iar in cadrul acestei categorii doar cu privire la functiile cu grad de general sau echivalente. Ca urmare, eliminarea avizului respectiv din procedura de numire a directorului general al DGPI este determinata de eliminarea conditiei de cadru militar in activitate al persoanei care va ocupa functia respectiva si este in acord cu legislatia referitoare la competenta CSAT de a emite avize”. Cu alte cuvinte, doar gaselnita de a numi un civil in fruntea serviciului secret al Ministerului de Interne l-a scapat pe “artizanul din umbra” Liviu Dragnea de a trece  prin furcile caudine reprezentate de avizarile obligatorii ale sefului statului si ale Consiliului Suprem de Aparare al Tarii.
Se sparg „fratiile“
Macel ca intre gruparile rivale din „Doi s’un sfert“ nu exista in tot Ministerul de Interne, desi la nivelul altor structuri este o mancatorie rar intalnita in alte institutii de forta. Iar acest razboi fratricid a si dus de fapt la erodarea puterii acestui serviciu secret, macinat pana la un pas de implozie de catre cei care au incercat sa detina controlul absolut asupra structurii informative. (Mai multe detalii AICI)

Hotnews:

De acum incolo presedintele Iohannis executa pasii dictati de Constitutie, dar nu mai poate face mare lucru. In caz ca Dragnea se ticneste subit si-l propune, sa zicem, pe Valcov premier, evident ca presedintele refuza propunerea. In rest, va pune premierul dorit de liderul PSD fara prea multe comentarii. Cinic vorbind, cu cat guvernul Dragnea va fi mai rau, cu atat mai bine pentru Klaus Iohannis. Cu cat noua echipa de ministri va arata mai prost, cu atat atat sansele la al doilea mandat cresc considerabil.
Alegerile prezidentiale vor avea loc in noiembrie 2019. Prin urmare, peste un an si ceva vom intra in campanie electorala. Nu mai e chiar atat de mult, iar interesul politic al lui Klaus Iohannis este ca guvernul PSD sa esueze in plan economic si sa agreseze cat mai violent justitia. Sunt convins ca, in calitate de presedinte, nu doreste raul tarii sale.
Realist vorbind insa, viitorul candidat profita din plin de pe urma unui Guvern Dragnea cat mai abuziv cu putinta. Numai in opozitie cu un PSD dezlantuit impotriva justitiei Klaus Iohannis poate convinge mofturosul, divizatul si pretentiosul electorat de dreapta sa-l voteze din nou. Numai un guvern excesiv poate mobiliza din nou alegatorii la fel ca in 2014.
Din acest motiv, presedintele Iohannis investeste masiv in imaginea sa de ultim garant al justitiei si statului de drept. Deja joaca totul pe cartea integritatii. Stie de pe acum ca una din temele mari de campanie va fi tot coruptia. Batalia se va duce intre candidatul care apara justitia si candidatii care apara politicienii de justitie. Prin urmare, ma astept ca presedintele Klaus Iohannis sa se implice direct sau indirect in negocierea viitorului ministru al justitiei. Trebuie sa arate publicului intern si extern ca face totul pentru a securiza pilonul de baza al statului de drept.
Dragnea nu l-a dat jos pe Grindeanu din cauza programului de guvernare, ci din cauza ca premierul si ministrul justitiei refuzau sa mai actioneaze asa cum isi doresc baronii si penalii din partid: repede, in forta si fara prizonieri. Este de asteptat, asadar, ca Dragnea sa propuna un nou prim-ministru si un nou ministru de justitie capabili sa reia asaltul impotriva justitiei intrerupt in februarie.
Daca se ajunge aici, presedintelui Klaus Iohannis nu-i ramane decat sa spere ca publicul va reactiona la fel de vehement ca in iarna, ca miscarea # rezist se va activa din nou si ca alegatorii se vor trezi in cele din urma. (Mai multe detalii AICI)

Ziarul Financiar:

Banca Centrală Europeană ajută să se finanţeze prin achiziţii de obligaţiuni şi companii franceze, iar într-o proporţie mai mică spaniole şi italiene. De asemenea, programele de finanţare ieftină ale BCE au ajutat în primul rând băncile italiene şi pe cele spaniole. Din banii aproape gratuiţi s-au înfruptat şi băncile franceze şi cele germane.
În primăvară, mai mulţi europarlamentari de diferite orientări politice îi scriau preşedintelui BCE Mario Draghi să publice detalii complete despre obligaţiunile corporate pe care banca le cumpără prin masivul său program de achiziţii de active (în care domină titlurile suverane) prin care stimulează creşterea economică şi accelerarea inflaţiei. Europarlamentarii cereau mai multă transparenţă pentru a fi înlăturate îngrijorările că de achiziţii ar beneficia un grup restrâns de companii preferate. Până atunci, băncile centrale din zona euro, care cumpără obligaţiunile în numele BCE, dezvăluiau companiile ale căror obligaţiuni sunt cumpărate, dar nu şi valorile achiziţiilor, scrie Financial Times.
Programul de achiziţii de active „a provocat un anumit grad de îngrijorare de vreme ce poate fi perceput ca o formă deghizată de subvenţionare pentru anumite companii“, se arată în scrisoarea semnată de 14 politicieni. Ca răspuns, BCE a explicat că achiziţiile „sunt proporţionale cu emisiunile, iar capitalizarea de piaţă reprezintă un reper“.
BCE nu şi-a schimbat poziţia în cel mai recent  raport, publicat luna aceasta, despre obligaţiunile corporate cumpărate. Instituţia a publicat, totuşi, date interesante. Spre exemplu, în document se arată că 12% din obligaţiunile corporate deţinute de BCE au fost cumpărate la yielduri negative. În teorie, când un creditor cumpără titluri de datorie cu randament negativ, el plăteşte pentru „privilegiul“ de a finanţa debitorul. De asemenea, datele arată că mai mult de jumătate din achiziţii au implicat firme germane sau franceze, notează Reuters. (Mai multe detalii AICI)

RFI:

Preşedintele francez Emmanuel Macron participă pentru prima dată la un consiliu european dar vine cu idei noi şi cu elanul politic pe care i l-a conferit recent obţinerea unei majorităţi absolute la legislativele franceze. Pe agenda sa figurează şi o întîlnire cu ţările grupului de la Vişegrad (Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia). Seful statului francez şi-a prefaţat deplasarea la Bruxelles cu un interviu publicat în opt cotidiene europene, interviu în care îşi prezintă viziunea asupra Europei.
In materie de strategie mediatică, tînărul preşedinte francez ar putea da în prezent lecţii multor lideri, chiar mai vîrstnici decît el, din Europa. Prin interviul său el anunţă de fapt întregii Europe că la Paris s-a produs o schimbare majoră, că la Palatul Elysée se află un lider avînd toate atuurile pentru a relansa construcţia europeană şi că Franţa înţelege să-şi reia rolul pe care deseori l-a avut, acela de a inspira,  de a lansa iniţiative şi de a da prima un bun exemplu. Aş semnala de la bun început o frază pe care Emmanuel Macron o adresează unor ţări din Europa de răsărit.
Acestea, spune el, “trădează” construcţia europeană printr-o raportare cinică faţă de Uniunea Europeană întrucît nu-i respectă valorile dar profită din plin de fondurile ei structurale. Emmanuel Macron pledează pentru un dialog cu aceste ţări, fără să excludă însă nici ideea unor sancţiuni la adresa lor dacă respectivele guverne vor continua să navigheze în sens opus faţă de principiile morale şi umanitare ale Europei.
Seful statului francez se doreşte, în interviul său, lucid şi optimist. Unele greşeli din trecut, care au dus de exemplu la Brexit şi la ofensiva partidelor extremiste, nu mai trebuie comise, spune el. In consecinţă el doreşte o Europă care să-i protejeze pe oameni. "Europa nu este un supermarket, est un destin comun", afirmă Emmanuel Macron. Analizînd ceea ce s-a întîmplat în Marea Britanie, el constată că de fapt Brexit-ul a fost o decizie a claselor mijlocii care s-au simţit abandonate şi au vrut să spună "destul" sosirii în masă a lucrătorilor din estul Europei.
In viziunea sa, următoarea fază a construcţiei europene trebuie să se separe de viziunea ultraliberală care a dominat pînă acum. (Mai multe detalii AICI)

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.