Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță o creștere organică de 7,5%, generată de un mix de cote de piață în creștere, redresarea sectorului out-of-home și dinamica pozitivă din retail.
Vânzările totale raportate au crescut cu 3,3%, la 87,1 miliarde franci elvețieni (2020: 84,3 miliarde franci elvețieni), fiind afectate de schimbul valutar, cu o reducere de 1,3%, dar și de dezinvestiții, cu un impact negativ de 2,9%, conform Mediafax.
Pentru 2022 compania mizează pe o creștere organică a vânzărilor în jurul valorii de 5%.
Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: "În 2021, ne-am concentrat în continuare pe punerea în aplicare a strategiei noastre pe termen lung și pe accelerarea investițiilor în creștere, navigând în același timp prin provocările lanțului de aprovizionare la nivel mondial. Creșterea noastră organică a fost puternică, cu o sporire a cotei de piață, în urma execuției disciplinate, a inovației rapide și a digitalizării intense. Întreaga echipă Nestlé a demonstrat perseverență exemplară și agilitate într-un mediu plin de provocări. Agenda noastră de sustenabilitate a progresat în continuare pe măsură ce lucrăm pentru bunăstarea consumatorilor noștri, contribuim la regenerarea mediului și la consolidarea comunităților agricole din lanțurile noastre de aprovizionare. Mergând mai departe, suntem încrezători în puterea modelului nostru de creare a valorii".
În România, rezultatele financiare pentru anul 2021 au fost în linie cu cele obținute la nivel global și de zonă, cu o creștere organică de 10,5% susținută de diversitatea portofoliului pe piața locală, în special de categoriile de cafea pentru consum acasă și în sectorul out-of-home, precum și de hrana pentru animale de companie.
„Anul 2021 a fost un an aniversar pentru noi și am dorit să-l celebrăm alături de colegii, de partenerii și, bineînțeles, alături de consumatorii noștri, care ne-au determinat să fim din ce în ce mai buni în acești ani și să aducem mereu pe piață produse de calitate, inovatoare și sustenabile. În ciuda contextului, ne-am ambiționat să ne adaptăm rapid la schimbările pieței, să fim mai agili și mai rezilienți. Am lansat peste 30 de produse noi în toate cele 10 categorii pe care le avem în România. Am continuat proiectele de CSR sub cei trei piloni, nutriție echilibrată, mediu și oportunități de dezvoltare a tinerilor, dar am venit și cu un proiect-concurs de idei pentru susținerea restartării României după pandemie, idei excelente care vor fi puse în practică de anul acesta. În 2022, ne continuăm angajamentul față de comunitatea și consumatorii noștri din România și ne urmăm călătoria noastră regenerativă”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
Comentează