Netflix Inc. va lansa trei dintre producţiile sale originale într-un număr limitat de cinematografe înainte ca aceste filme să devină disponibile online, au anunţat miercuri reprezentanţii platformei americane de streaming, citaţi de Reuters, potrivit Agerpres.
"Roma", un film turnat în alb negru şi în limba spaniolă despre o menajeră din Mexic, va fi proiectat în cinematografe din Los Angeles, New York şi Mexic pe 21 noiembrie, urmând să ajungă ulterior şi în alte oraşe şi în alte ţări.
Regizat de Alfonso Cuaron, cineast premiat cu Oscar, filmul "Roma" va debuta pe Netflix - şi în alte cinematografe - pe 14 decembrie.
"The Ballad of Buster Scruggs", cel mai recent film al fraţilor Ethan şi Joel Cohen, va debuta într-un număr limitat de cinematografe pe 8 noiembrie, cu opt zile înainte de a fi lansat pe Netflix.
"Bird Box", un thriller cu Sandra Bullock şi Sarah Paulson, va fi proiectat în câteva cinematografe pe 13 decembrie şi va fi lansat pe platforma Netflix pe 21 decembrie.
Citește și: Scandalul de la Hollywood ia amploare: Producătorul Harvey Weinstein este acuzat că a agresat sexual o minoră
La sfârşitul lunii septembrie, Netflix avea 137 de milioane de abonaţi pentru serviciul său de streaming care difuzează filme pentru marile ecrane şi seriale TV. Compania a început să îşi creeze un portofoliu de producţii proprii în urmă cu doar trei ani.
Reprezentanţii Netflix au insistat asupra faptului că oricare film produs de această companie care va ajunge în cinematografe va fi disponibil pe platforma sa online în aceeaşi zi. Cele mai multe dintre marile lanţuri de cinematografe continuă să se opună difuzării de producţii Netflix, iar o serie de regizori de marcă au formulat obiecţii referitoare la ideea ca filmele lor să fie vizionate în principal pe micile ecrane.
În prezent, strategia Netflix pare să evolueze într-o nouă direcţie.
"Roma" are mari şanse să concureze la premiul Oscar pentru cel mai bun film al anului, potrivit unor experţi de la Hollywood, iar strategia de lansare utilizată de Netflix pentru această peliculă este similară celor folosite de studiourile tradiţionale pentru a-şi promova propriile producţii înainte de debutul sezonului premiilor hollywoodiene.