DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Nicolae Georgescu (PSD): Cele 3 mari proiecte liberale de infrastructură: o ratare, o amânare și o eroare!

arhiva personala
Nicolae Georgescu

Deputatul PSD Nicolae Georgescu afirmă că Guvernul PNL și-a făcut un obicei din a se afișa cu investițiile realizate de Guvernele PSD. Declarațiile deputatului vin după ce premierul Orban și ministrul Transporturilor au lansat cu fast lucrările la o porțiune a autostrăzii de centură a Capitalei.

„Penibila inaugurare cu artificii tricolore a lucrărilor la bucata de sud a centurii Capitalei nu este chiar o pură întâmplare. Liberalii sunt celebri deja pentru cum sărbătoresc ei între ei „marile lor realizări”... inexistente. Cunoaște toată lumea faptul că Orban Ludovic este un măscărici căruia îi place să aterizeze la șantierele pregătite de fosta guvernare (Vila Florica, Cazinoul Constanța, tronsonul de conductă Transgaz din Oltenia, etc) să-și aroge zgomotos, aproape băgându-ne degetul în ochi, realizările sale aproape de zero.

Această boală o are și Klaus Iohannis, care a inaugurat marele nimic intitulat „România Educată” după patru ani de făcut nimic. Stilul liberalilor este inspirat din Coreea de Nord. Doar acolo poți vedea inaugurări pompoase care au rolul de a preamări regimul, în timp ce eșecurile, deloc puține, sunt ascunse de ochii publicului și totul se transformă într-un teatru al absurdului. La liberali, cele mai multe exemple le-am găsit în domeniul infrastructurii.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, unul din protagoniștii inaugurării cu artificii, a declarat că Executivul este decis să ia o serie de măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului şi, începând de anul viitor, să fie alocat pentru transporturi un procent de 2% din PIB.

Toate bune până aici, numai că domnului Bode îi place să vorbească despre trecut și viitor, dar nimic despre prezent. Nu spune nimic despre faptul că tocmai ne-a lăsat fără trei sferturi de miliard de euro. Adică România avea la dispoziție peste 750 de milioane de euro cu care putea să cumpere, pe ultima sută de metri, 40 de rame electrice pentru trenurile de lungă distanță și guvernul tocmai a ratat acest obiectiv. 4 ani de așteptare s-au dus pe apa sâmbetei din cauza conducerii incompetente a Ministerului Transporturilor.

Planul de relansare al liberalilor debutează cu o licitație anulată și cu una contestată din cauza unor intervenții prostești în caietul de sarcini. Oamenii ministrului Bode au introdus o prevedere de calcul care contravine legislației românești și europene, iar Curtea de Apel București, prin Decizia Civilă 741 din 15 iunie 2020, a decis că firma care a contestat licitația are dreptate și a obligat Autoritatea pentru Reformă Feroviară să elimine factorul de evaluare „validare tehnică” din fișa de date a achiziției. Cum banii trebuiau cheltuiți până în 2023, fiind parte din exercițiul financiar 2014-2020, este clar că România a pierdut acești bani europeni. Astfel, Guvernul Orban a făcut un mare deserviciu infrastructurii feroviare din România despre care nu prea vorbește, iar presa nu prea scrie.

O altă mare „realizare” în sens negativ a acestui guvern este că au amânat cosntrucția autostrăzii Ploiești – Brașov cu cel puțin trei ani. CNAIR s-a trezit că vrea fonduri europene pentru revizuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic.

Construcția șoselei de mare viteză care ar trebui să preia traficul de pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri naționale este amânat pentru cel puțin 6 ani dintr-un moft al liberalilor. Atunci când au preluat guvernarea de la PSD, aceștia aveau deja totul pregătit în vederea realizării drumului prin parteneriat-public privat. Au anulat tot ce se negociase invocând lipsa rapoartelor din partea Comisiei Europene, costurile, timpul mare de realizare.

Îl întreb acum, pe ministrul Bode de la PNL, cu ce a contribuit dumnealui la realizarea acestei autostrăzi? Cu o nouă amânare? Dacă lăsa lucrurile cum au fost pregătite avea posibilitatea să mai organizeze o lansare cu focuri de artificii pentru șeful său, iar în 6 ani circulam toți pe o șosea de mare viteză între Ploiești și Brașov, achitând pentru asta. Dar, măcar aveam de ales. Acum avem... nimic!

Și, ca piesa să fie completă, după ani de zile în care au țipat că nu se construiește nimic pentru Moldova, Secretariatul General al Guvernului Orban a omis să includă tocmai autostrăzile Iași – Târgu Mureș și Bacău – Ploiești în lista investițiilor guvernamentale declarate prioritare pentru 2021. O neglijență gravă, dacă avem în vedere că, din noiembrie 2018, există lege pentru Autostrada Unirii. Până la urmă le-au introdus din pix în lista lor generoasă de proiecte de infrastructură fără acoperire financiară, dar asta nu-i scutește de penibil. Acest Guvern nu a realizat încă nimic pentru infrastructură. Un singur proiect nu au aplicat pentru finanțare europeană. Guvernul Orban este o aberație viabilă. De aceea focurile de artificii de la inaugurări nu sunt pure întâmplări. Ele au marcat cele 3 mari realizările ale liberalilor încheiate cu o ratare, o amânare și o eroare”, afirmă deputatul Nicolae Georgescu într-un comunicat de presă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.