Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Nicolae Georgescu taxează dur PNL, după ce liberalii au devenit complici la falimentarea companiilor de transport din România!

Radu Pop
Facebook
nicolae georgescu

Deputatul social-democrat din Argeș, Nicolae Georgescu, critică dur Guvernul Orban pentru că nu a sărit în apărarea transportatorilor români, la Bruxelles, atunci când așa-zisul „Pachet de Mobilitate” a fost adoptat.

„Țările din Vestul Europei, Germania, Franța și Belgia în mod special, au identificat această găselniță numită „Pachetul de Mobilitate”, care pur și simplu ruinează companiile de transport din Estul Europei, implicit din România, în timp ce le protejează pe cele din Alianța Rutieră a Statelor din Vestul Europei”, susține deputatul într-o adresare către ministrul Lucian Bode.

Într-o întrebare adresată ministrului liberal al Transporturilor, deputatul Georgescu a spus că nu l-a surprins lipsa de reacție a președintelui României pe acest subiect, dar pare să fi avut așteptări mai mari de la ministrul Transporturilor.

„Nu m-a surprins lipsa de reacție a președintelui României pe acest subiect. Există foarte multe probleme din societatea românească pe care Klaus Iohannis le ignoră. Mă surprinde, în schimb, lipsa dumneavoastră de reacție în favoarea transportatorilor din România. Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului.

În sectorul de transporturi marja netă de profitabilitate este de 3-4%, întoarcerea camioanelor la sediul firmei crește numărul de km efectuați fără marfă, adică neplatiți de la 5% la 20-25%. În România, fiind o țară periferică a UE și cu puțini kilometri de autostradă, distanțele sunt apreciabile și pierderile mult mai mari, ceea ce înseamnă faliment curat pentru firmele de la noi și oportunități de piețe noi pentru cele din Vest.”, a scris Nicolae Georgescu.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020 iar anumite prevederi din acest pachet legislativ, consform Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România au un impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România.

Guvernul României a propus Proiectul de Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, iar în nota de fundamentare, în cel mai cinic mod cu putință, susține că nu există niciun impact, nici asupra mediului concurenţial, nici asupra mediului social.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.