Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Noile norme pentru mașinile noi cu standard Euro 7

Automotive News Europe
Euro 7 masini service auto

Comisia Europeană a prezentat joi noile norme pentru mașinile noi cu standard Euro 7, în scopul reducerii noxelor cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri și cu 56% pentru camioane.

Propunerea, publicată joi pe site-ul CE, înlocuiește și simplifică normele privind emisiile, anterior separate pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI). Normele Euro 7 reunesc într-un singur set de norme limitele de emisii pentru toate autovehiculele, adică autoturisme, camionete, autobuze și camioane. Noile norme sunt neutre din punct de vedere al combustibilului și al tehnologiei, impunând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme de propulsie electrice sau combustibili alternativi.

Potrivit propunerii CE, emisiile de NOx vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze.

Din 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare.

Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe, iar noile standarde Euro 7 vor asigura vehicule mai puțin poluante pe șoselele europene și o mai bună calitate a aerului, protejând sănătatea cetățenilor și mediul înconjurător. Standardele Euro 7 și standardele privind emisiile de CO2 pentru vehicule acționează în paralel pentru a asigura calitatea aerului pentru cetățeni, în special datorită creșterii numărului de vehicule electrice, care generează, de asemenea, anumite beneficii pentru calitatea aerului. Cele două seturi de norme oferă lanțului de aprovizionare cu autovehicule o direcție clară pentru reducerea emisiilor poluante, inclusiv prin utilizarea tehnologiilor digitale.

Emisii zero din 2035

În timp ce normele privind emisiile de CO2 vor impulsiona implementarea vehiculelor cu emisii zero, Comisia consideră că este important să ne asigurăm că toate vehiculele de pe drumurile noastre sunt mult mai puțin poluante. În 2035, toate autoturismele și camionetele vândute în UE vor avea emisii zero de CO2. Cu toate acestea, se preconizează că, în 2050, peste 20% din autoturisme și camionete și mai mult de jumătate din vehiculele mai grele de pe străzile noastre vor continua să emită poluanți pe țeava de eșapament. De asemenea, vehiculele electrice cu baterii continuă să genereze poluare din cauza frânelor și a microplasticelor din pneuri.

Normele Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori.

De asemenea, noile standarde de emisii Euro 7 vor garanta că autoturismele, furgonetele, camioanele și autobuzele sunt mult mai puțin poluante, în condiții reale de conducere care reflectă mai bine situația din orașele în care problemele de poluare a aerului sunt cele mai mari, și pentru o perioadă mult mai lungă decât cea prevăzută de normele actuale. Propunerea abordează emisiile provenite de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope. Ea contribuie, de asemenea, la atingerea noilor standarde mai stricte de calitate a aerului propuse de Comisie la 26 octombrie 2022.

„În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice. Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”, a declarat Thierry Breton, Comisarul European pentru piața internă

Vehiculele vor trebui să respecte noile norme după 200.000 de km de rulare, iar pentru verificarea emisiilor vor fi necesari senzori instalați deja în autoturisme.

Scopul Comisiei Europene este ca modelele Euro 7 să ne apropie de momentul 2035, când producătorii de maşini vor fabrica doar modele electrice.

ACEA: Este o propunere foarte dură

ACEA, asociația profesională a constructorilor de automobile, a declarat pentru profit.ro că în acest moment emisiile vehiculelor noi sunt foarte mici, „la un nivel abia măsurabil”, datorită tehnologiilor folosite, iar propunerile CE sunt și mai stricte de atât.

„Din păcate, beneficiul pentru mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat, în timp ce crește considerabil costul vehiculelor. Se concentrează asupra condițiilor extreme de condus care nu au nicio relevanță în viața reală.”, transmite ACEA, prin președintele în exercițiu, Oliver Zipse, CEO al BMW Group.

Cei de la ACEA spun că propunerea Euro 7 este foarte dură pentru camioane, fiind necesare eforturi mari și „resurse substanțiale de inginerie și financiare”, care vor fi transferate de la dezvoltarea de vehicule electrice.

Mai mult, cei din industria auto spun că pachetul legislativ nu va fi adoptat mai devreme de 2024, din cauza procedurilor, lucru care face nerealiste datele propuse pentru implementare, iulie 2025 pentru autoturisme și iulie 2027 pentru camioane.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.