DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Noul prefect de Vaslui, condamnat penal în 2012

InVaslui
eduard popica

stiripesurse.ro vă prezintă principalele teme ale zilei din presa de mâine:

Romania Libera:

Domeniul penal îi tot dă târcoale lui Eduard Andrei Popica, numit recent în funcţia de prefect al judeţului Vaslui. În decembrie 2012, a fost condamnat definitiv la o amendă penală de 7.000 de lei pentru vătămare corporală din culpă, pedeapsa fiind ştearsă din cazier după trei ani.
Eduard Andrei Popica este, la 33 de ani, unul dintre cei mai tineri prefecți din țară. Noul reprezentant al Guvernului în județul Vaslui poate fi acuzat de fals pentru că nu a trecut în declaraţiile de avere un credit şi un teren. Numit de presă „beizadea“, Popica – ginerele unuia dintre cei mai influenţi oameni de afaceri vasluieni – spune că este „un om normal“.
A accidentat trei oameni, a plătit 30.000 RON
Pe 11 decembrie 2012, Tribunalul Neamţ l-a condamnat definitiv pe Popica la 7.000 de lei amendă penală pentru vătămarea corporală din culpă a trei persoane, într-un accident provocat de actualul prefect pe data de 3 ianuarie 2006. Judecătorii au stabilit că acesta nu a adaptat viteza la drum, a derapat şi a intrat pe contrasens în Dacia în care se aflau cele trei victime.
A trebuit să le achite 23.000 de lei daune materiale şi morale. În timpul procesului, inculpatul a invocat „starea drumului, imputabilă instituţiilor cu atribuţii în întreţinerea drumurilor, condiţiile atmosferice, apariţia intempestivă a unui obstacol în calea autoturismului său, care a făcut posibilă schimbarea traseului maşinii“, ba chiar şi „acţiunea unor forţe fizice în condiţii de rulaj în curbă“ sau faptul că răniţii nu purtau centura de siguranţă.
De cealaltă parte, judecătorul de la Bicaz a scris în sentința de fond, menținută la recurs, că „(...) infracţiunea săvârşită de inculpat prezintă un grad relativ ridicat de pericol social“. Totuși, Eduard Popica spune că în acest moment are cazierul curat, fiind reabilitat de drept în decembrie 2015, după ce s-a împlinit termenul legal de trei ani de la plata amenzii de 7.000 de lei.
Vitezoman în serie
Portalul instanţelor de judecată arată că, ulterior acestei condamnări, Popica nu şi-a învăţat lecţia şi a continuat să încalce regulile de circulaţie. Vasluianul a contestat mai multe sanc­ţiuni primite de la Poliţia Rutieră de pe raza unor judeţe, de cele mai multe ori pierzând procesele. De exemplu, în 2013 a fost prins cu ocaua mică de două ori: viteză de 103 km/h pe un drum unde maximul admis era de 50 km/h şi, apoi, de 137 km/h în loc de maximum 70 km/h. Din sentinţele de respingere a acţiunilor se vede că, de fiecare dată, Popica le cerea poliţiştilor certificatul de omologare al aparatului radar, autorizaţia aparatului respectiv şi ordinul de serviciu. În unul dintre cazuri, autoturismul avea ITP-ul expirat şi certificatul de înmatriculare reţinut. (Mai multe detalii AICI)

National:

Iata ca a fost nevoie ca halucinantul caz Boureanu sa inflameze ca niciodata pana acum societatea romaneasca, deja impartita in doua tabere distincte, pentru ca noi amanunte incendiare sa iasa la iveala despre… Politia Rutiera! Unde, totusi, ceva este putred… Cel putin la nivelul „gastii” despre care chiar in interiorul Brigazii se vorbeste ca ar fi axata strict pe „vanatoarea” de „tinte” provenind din vesnica „pepiniera” reprezentata de terasele, cluburile si restaurantele de fite din zona de Nord.
Ceea ce si poate explica de ce este asa bataie pentru prinderea unui loc in echipajele care fac nenumarate filtre de noapte in aceasta zona, in timp ce picarea pe tura prin Militari, Rahova sau Berceni este vazuta ca o adevarata corvoada. Insa pana si colegii celor din „gasca de la Herastrau” stiu deja regulile nescrise ale jocului, ca si sefii politistilor bucuresteni de altfel, si anume ca aici este „stat in stat”.
„Vezi ca noi suntem trei!”
Nu putini sunt cei care la iesirea de pe Soseaua Nordului, dupa Ambasada Chinei, au cazut pe „filtrul” echipajelor care stationeaza in zona. Desigur, nu pentru a dirija circulatia, cu toate ca aceasta este una de cosmar in aceasta zona, si pentru a-i „vana” pe cei care, de aici si pana la Charles de Gaulle, ar „forta galbenul” sau ar recurge la alte tertipuri specifice soferilor care incearca sa scape de aglomeratie. De asemenea, se pare ca la nivelul conducerii se stie si despre nenumaratele contestatii in care soferii se plang ca, desi au atras atentia ca nu au comis abaterile puse in carca, li s-ar fi raspuns invariabil de catre agenti  ca „noi suntem trei…”. Dar, de altfel, aceste plangeri sunt destul de usor de verificat, fie si prin simpla inventariere a celor trei permanenti „martori agenti” de pe procesele verbale din aceasta zona… (Mai multe detalii AICI)

Digi24:

Ideea armatei Europene începe să prindă contur. Airbus vrea să construiască un avion de vânătoare care să devină standardul în Uniune, un avion care să înlocuiască F-16-le americanilor, Rafale-ul din Franţa şi Eurofighter-ul astfel încât toate ţările să aibă aceeaşi tehnică militară. Armonizarea achiziţiilor făcute de armatele naţionale e propusă de Comisia Europeană şi chiar dacă Parlamentul încă nu şi-a dat acordul, în privat se fac deja planuri.
Integrarea armatelor europene e şansa pe care Airbus nu vrea să o rateze. Pregăteşte un nou avion de vânătoare şi deja guvernele din Germania şi Spania au intrat în proiect, au declarat oficialii companiei pentru Handelsblatt.
Se poartă însă discuţii şi cu alte guverne. Airbus speră că şi Franţa se va alătura, mai ales că avionul său de luptă Rafale va fi pensionat în 2030.
Presiunile pentru standardizarea tehnicii militare sunt acum mai mari ca oricând. Uniunea Europeană vrea să creeze un fond pentru cercetare militară şi pentru achiziţii comune, un fond de1,5 miliarde de euro pe an tocmai pentru a încuraja dezvoltarea unui avion de luptă european, a dronelor militare sau a unui tanc pe care să-l folosească toate armatele naţionale.
Echipamentele folosite acum sunt incompatibile. Europa are 178 de tipuri de sisteme de armament şi 19 tipuri de transportoare blindate, în vreme ce America are unul singur. Nici în aviaţie nu se mai poate lucra cu sisteme diferite, spun cei de la Airbus, însă dezvoltarea unui avion pentru toţi va fi o sarcină dificilă.
Airbus lucrează deja la cel mai mare proiect militar al Europei, avionul de transport A400M, iar de pe urma lui compania a încasat o pierdere de un miliard de euro doar anul trecut. (Mai multe detalii AICI)

Ziarul Financiar:

Guvernul a adoptat la sfârşitul saptămânii tre­cute o ordonanţă pri­vind controlul transfe­ru­lui profiturilor dintr-o ju­risdicţie în alta, însă lipsa personalului calificat din depar­tamentul de profit din cadrul ANAF va face ca această reglementare să îşi atingă cu greu scopul, afirmă Andreea Paul, lector universitar la ASE Bu­cureşti.
„Nu există voinţă şi nici capacitate administrativă la ANAF pentru lupta cu preţurile de transfer. Principala problemă este lipsa personalului calificat în departamentul dedicat preţurilor de transfer din centrala ANAF. De la 14 angajaţi anul trecut, în momentul actual au rămas 7, iar de săptămâna viitoare vor fi doar 6 angajaţi activi. O persoană a fost mutată în altă direcţie, alta şi-a dat demisia, două persoane sunt în concediu de maternitate, iar acum nu au nici director, nici şef de serviciu“, a spus Andreea Paul.
Preţul de transfer reprezintă costul plătit de o companie pentru orice tranzacţie cu o altă firmă afiliată, indiferent că vorbim de vânzări de bunuri, îm­prumuturi sau prestări servicii. Aceste preţuri de transfer între mai multe companii afiliate pot să influenţeze într-un mod sau altul rezultatele financiare dintr-o anumită filială a companiei-mamă.
Ordonanţa reglementează obligaţia grupurilor de a furniza anual rapoarte care includ informaţii fiscale referitoare la suma veniturilor, profitul/pierderile, capitalul declarat, profitul nedistribuit, numărul de salariaţi şi imobilizările corporale.
Ordonanţa de urgenţă detaliază condiţiile care trebuie îndeplinite de o entitate rezidentă fiscal în România pentru a deveni raportoare, termenul pentru depunerea raportului şi termenul de realizare a schimbului de informaţii între statele membre. (Mai multe detalii AICI)

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.