Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Noul rezident al Kamchatka PDA va investi 6 miliarde de ruble în instalația Bechevinskaya pentru transportul de gaze naturale lichefiate

Inquam Photos / George Calin
depozite gaze

Terminalul va avea o instalație de stocare plutitoare pentru 360.000 mc. Arctic Transshipment (filială a NOVATEK) care implementează proiectul de creare a complexelor offshore pentru transbordarea de gaze naturale lichefiate (GNL) în regiunea Murmansk și în Kamchatka a devenit rezident al PDA Kamchatka. În cadrul unui acord cu Corporația de Dezvoltare a Orientului Îndepărtat și a Arcticii din Rusia, compania va investi în proiect aproximativ 6 miliarde de ruble, precizează FEADC., scrie en.portnews.ru.

Complexul din Golful Bechevinskaya este destinat transferului de GNL de la nave de transport GNL de clasă de gheață care navighează din regiunea Golfului Ob la nave de transport GNL fără consolidare a gheții. Aceștia din urmă, la rândul lor, vor livra gaz către consumatorii din regiunea Asia-Pacific (APR). Potrivit FEADC, transbordarea urmează să fie efectuată prin intermediul unei instalații de depozitare plutitoare sau prin operațiuni de la navă la navă.

Construcția unei instalații de stocare plutitoare, a unui canal de acces de peste 6 km și a unei dane pentru flota portuară este aproape finalizată. Lucrările planificate includ introducerea unor sisteme de gestionare a traficului naval și lucrări de dragare. Complexul va oferi peste 100 de noi locuri de muncă.

Arctic Transshipment LLC este o filială deținută integral de NOVATEK care va opera două complexe de transbordare a GNL aflate în prezent în construcție în regiunile Kamchatka și Murmansk. Complexele de transbordare fac parte din lanțul logistic al NOVATEK pentru a optimiza utilizarea flotei de petroliere de clasă de gheață Arc7, cu scopul de a asigura un transport eficient și rentabil al GNL de la Arctic LNG 2 și de la alte proiecte ale NOVATEK. Încărcăturile de GNL vor fi transferate de la navele-tancuri de GNL din clasa de gheață Arc7 la navele-tancuri convenționale în fiecare locație.

Fiecare complex de transbordare cuprinde o unitate plutitoare de depozitare a GNL cu o capacitate de 360.000 de metri cubi, cu două puncte de transbordare de la navă la navă. Potrivit lui YurySafyanov, directorul general al Arctic Transshipment, capacitatea totală a celor două terminale va depăși 40 de milioane de tone pe an, ceea ce va contribui la creșterea traficului pe ruta maritimă nordică. Facilitatea I Kamchatka urmează să fie lansată la sfârșitul anului 2023, a precizat el.

Conform declarațiilor anterioare, Arctic Transshipment devine rezident al Arctic Capital PDA. Compania va investi în proiect peste 2,4 miliarde de ruble.

PAO NOVATEK este cel mai mare producător independent de gaze naturale din Rusia și, în 2017, a intrat pe piața globală de GNL prin lansarea cu succes a proiectului Yamal LNG. Înființată în 1994, compania este implicată în explorarea, producția, prelucrarea și comercializarea de gaze naturale și hidrocarburi lichide.

Activitățile din amonte ale filialelor și ale întreprinderilor comune ale companiei sunt concentrate în principal în prolifica Regiune Autonomă Yamal-Nenets, care este cea mai mare zonă producătoare de gaze naturale din lume și care reprezintă aproximativ 80% din producția de gaze naturale a Rusiei și aproximativ 15% din producția mondială de gaze. NOVATEK este o societate publică pe acțiuni înființată în conformitate cu legile Federației Ruse.

Ruta maritimă nordică este un sistem de transport unic în sectorul arctic rusesc. Aceasta se întinde de-a lungul coastelor nordice ale Rusiei prin mările Oceanului Arctic (mările Kara, Laptev, Siberia de Est, Chukchi). Ruta leagă porturile europene ale Rusiei de gurile râurilor navigabile din Siberia și Orientul Îndepărtat. În august 2022, a fost aprobat un plan de dezvoltare a rutei maritime a Nordului (NSR) până în 2035. Planul include peste 150 de activități cu o finanțare totală care se apropie de 1 800 de miliarde de ruble.

Potrivit planului, traficul anual de mărfuri pe Ruta Maritimă Nordică urmează să ajungă la 80 de milioane până în 2024, 150 de milioane de tone până în 2030, 220 de milioane de tone - până în 2035.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.