Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Nu dați vina doar pe covid-19! Cum funcționează la CNAIR expresia: după mine, potopul

Automarket
autostrada constructie

Nu doar covid-19 închide țara. Virusul ucigaș este un supliment la incompetența conducătorilor noștri. Criza coronavirusului se adaugă crizei provocate de inconștiență și de interesele de grup. Prima măsură luată de Guvernul Orban, sub imperiul stării de urgență,  pentru a putea pune România pe picioare, este achitarea datoriilor de stat către firmele private, care sunt blocate, de ani de zile,  de deciziile luate de funcționari. Pentru a preîntâmpina falimentul țării, în urma loviturilor de croșeu aplicate de răspândirea nemiloasă a coronavirusului, Executivul a decis plata de urgență a restanțelor, relatează cei de la ancheteonline.ro

Din păcate, într-o situație dramatică se află și construcția de autostrăzi, care este într-o criză permanentă, iar situația, la zi, generată de covd-19, pare să-i dea lovitura finală. Companiile care lucrează în antrepriză sunt blocate în activitate lor de mai bine de 1 an de zile, se pare, din cauza unui singur om. Pe numele său, Sorin Scarlat, acesta a condus CNAIR câteva luni, dar ocupă funcții de conducere în companie, de câțiva ani. În acest moment nu au fost plătiți subcontractorii care lucrează pe loturile de pe autostrada Sebeș-Turda și autostrada Transilvania.

Potrivit unor surse bine informate, de anul trecut diviziile interne, inclusiv cea juridică și-au pus semnătura pe posilitatea acceptării legale a companiilor în antrepriză ca subcontractant. Prin acesta, subcontractorii neplătiți de antreprenorul general pot să se îndrepte legal către CNAIR pentru plățile restante. Dar, Scarlat, având ultima semnătură, a refuzat. Asta, deși, ministrul de Trnasporturi de anul trecut, Răzvan Cuc, prezent pe șantier, cerea în mod expres, deblocarea sumelor restante direct către subantteprenorii romani.  Mai mult, când actualul ministru, Lucian Bode a preluat acest portofoliu,a promis rezolvarea urgentă a acestei probleme referitoare la acceptarea subcontractantilor.. Acum, am intrat în criza coronavirus și nimic nu s-a întâmplat. Chiar dacă însuși premierul a decis că statul este obligat să-și achite restanțele către firme, pentru a evita colapsul economic.

Ce face acum Sorin Scarlat? După ce însuși ministrul Bode a constatat incompetența acestuia, Sorin Scarlat a fost schimbat din funcție, dar a fost păstrat în structurile de conducere a CNAIR: director Implementare Proiecte. Deci, care,în continuare, are în atribuții, derularea și funcționarea normală a proiectelor de infrastructură.

Dar, fostul director general, care a generat disfuncționalitățile din sistem, a găsit de cuviință, folosindu-se de criza coronavirus, să dezerteze și să-și ia concediu medical pentru 47 de zile. Sursele noastre spun că nici măcar barbat nu s-a arătat a fi, trimițând-o pe soția lui la birou pentru înaintarea cererii de concediu. După principiul, ”după mine potopul”. Asta, în condițiile în care Executivul încearcă să salveze lucrările pe șantierele țării și să-și îndeplinească programul de construcție de autostrăzi, pe anul acesta. Oare ce părere are noul director al CNAIR, pe acest subiect?

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.