Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, cere consilierilor din Sectorul 5 să nu aprobe PUD-ul care ar reduce suprafețele construite, deja autorizate în favoarea One United. Dezvoltatorul arată că vrea să construiască mai puțin, nu mai mult decât putea, prin documentația aprobată, precum și că și-a asumat donarea a 15% din suprafața totală a terenului, pentru amenajarea infrastructurii rutiere.
UPDATE: REACȚIA ONE UNITED PROPERTIES
"Din respectul datorat opiniei publice, dar și în baza responsabilității sociale si morale ce guvernează toate acțiunile Grupului One United Properties, considerăm că expunerea faptelor și situațiilor reale constituie singura armă imbatabilă în corecta cunoaștere a adevărului de către toți cei interesați. Iată faptele:
Subsidiara One Cotroceni Towers SRL a achiziționat în anul 2023 un teren în suprafață de 45.000 mp. Încă de la momentul achiziției, terenul era reglementat de un Plan Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul General al Municipiului București și beneficia și de o autorizație de construire emisă de Primarul Sectorului 5, aceste acte urbanistice fiind în vigoare de la momentul emiterii și până în prezent.
Întrucât One United Properties a pus, încă de la înființare, un mare accent pe practicile sustenabile de construire, pe tehnologii prietenoase cu mediul și pe abordări ecologice de ultimă oră, ulterior achiziției au fost demarate procedurile necesare pentru elaborarea și solicitarea unui Plan Urbanistic de Detaliu, ce urmează a fi pus în discuție pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sector 5 de mâine, 31 iulie 2024.
Ce prevede acest PUD? Scopul este de a genera un proiect mixt sustenabil, la cele mai înalte standarde internaționale. În acest sens, pe lângă recâștigarea pentru comunitate a unui teren aflat în paragină de peste 20 de ani, parte a unei vechi zone industriale, pe lângă toate beneficiile economice și fiscale aduse orașului, prin crearea de locuri de muncă, dezvoltarea zonei, stimularea furnizorilor pe orizontală și sume substanțiale virate către bugetele Statului, proiectul nostru stipulează:
1. obligația dezvoltatorului de a dona aproximativ 7.000 de mp din terenul achiziționat pentru amenajarea infrastructurii rutiere, precum și a mobilității urbane, contribuind la fluidizarea traficului, dar construirea trotuarelor destinate accesului pietonal, inexistente în acest moment.
2. construirea unor suprafețe mai mici decât cele permise de Planul Urbanistic Zonal deja aprobat de Consiliul General al Municipiului București și mai mici chiar și decât suprafețele autorizate prin Autorizația de Construire deja emisă de Primarul Sectorului 5. Astfel, vorbim despre reducerea proiectului, nicidecum de extinderea sa.
Așadar, demersul nostru este congruent cu solicitările absolut legitime ale oricărei comunități locale, în ciuda neîntreruptelor forme de hărțuire la care suntem supuși.
În acest sens, precizăm și că toate proiectele One United Properties au fost și sunt edificate în deplină conformitate cu prevederile legale și au la bază toate avizele prevăzute de lege și solicitate prin certificatul de urbanism. Mai mult, acestea nu au beneficiat niciodată de vreo derogare de la prevederile impuse de lege.
De aceea, la fel ca și până acum, vom folosi toate pârghiile instituționale aflate la dispoziție pentru a ne proteja dreptul de a asigura locuri de muncă, de a stimula antreprenorii locali și de a vira sume substanțiale către bugetele administrației centrale și locale. În acest scop, ne vom rezerva dreptul de a ne îndrepta împotriva tuturor persoanelor fizice și juridice, funcționarilor publici și autoritățile publice care ne-au generat și ne vor genera prejudicii, prin atacarea sau întârzierea acestui proiect."
Știrea inițială
Am venit aici pentru că este nelegal. Azi, la ora 12.00, am trimis o adresă către Primăria Sectorului 5, în care am solicitat primarului să scoată proiectul de pe ordinea de zi, consilierilor să nu îl voteze și, dacă îl votează, secretarul general să nu îl contrasemneze pentru legalitate. Le-am spus mai multe motive de nelegalitate a acestui proiect, cel mai important fiind că am retras avizul de circulație. Orice PUD, orice documentație de urbanism și uneori autorizație de construire trebuie să aibă un aviz de circulație. Instituția noastră, Primăria Municpiului, a dat un aviz de circulație în august 2023, pentru acest proiect, pe care eu l-am retras azi. Proiectul nu mai are aviz de circulație, nu mai poate fi votat mâine. Avizul este semnat de Directorul Direcției Transporturi și sistematizarea circulației din Primărie, iar eu ca superior ierarhic l-am retras”, spune Nicușor Dan, care a participat la ședința Comisiei de urbanism a Primăriei Sectorului 5. Specialiștii consultați de redacția noastră susțin însă faptul că nu există nicio procedură legală conform căreia să poată fi retras un astfel de aviz. Mai precis, vorbim de un abuz, care are toate șansele să fie sancționat de către instanță, la fel ca și majoritatea celelorlalte acțiuni îndreptate împotriva edilului.
Nicușor Dan apreciază că ar fi o investiție „de câteva milioane de euro”
„Nu poți, nu se poate, în momentul de față sunt construcții în desfășurare, cel puțin 10 sau 15, care reprezintă fiecare dintre ele investiții de zeci de milioane de euro, care se bazează pe acte șubrede, pe care Inspectoratul și Prefectul refuză să le atace. Ce se va întâmpla când o instanță va anula aceste acte? Pentru că ele sunt vădit ilegale. Eu dacă aș fi bancher sau fond de investiții, m-aș uita cu mare atenție la investițiile imobiliare pe care le finanțez în București, tocmai din cauza acestei instabilități. Dezvoltatorii imobiliari vor sa construiască blocuri turn de 35 de etaje pe Șoseaua Progresului din sectorul 5. Solicit consilierilor locali ai sectorului 5 să nu voteze PUD-ul care se dezbate astăzi în comisia de urbanism și mâine în ședința Consiliului Local”, încheie Dan.
Comentează