Industria de shipping începe să resimtă efectele creşterii preţurilor la motorină şi benzină, transmite Bloomberg, conform AGERPRES.
Combustibilul utilizat de navele maritime poate fi produs din aceleaşi ingrediente pe care companiile de rafinare le utilizează pentru producţia de motorină şi benzină. Însă creşterea marjelor de profit în cazul motorinei şi benzinei face producţia acestor combustibili mai atractivă pentru companiile de rafinare, astfel că rezultatul constă în livrări mai mici de combustibili pentru sectorul maritim.
Combustibilul este cea mai mare categorie de cheltuieli pentru industria de shipping astfel încât orice creştere de preţ înseamnă mai multe presiuni inflaţioniste asupra unor lanţuri globale de aprovizionare globale deja tensionate. Preţul combustibilului pentru nave în portul Rotterdam a ajuns zilele trecute la cel mai ridicat nivel de după 2019, după o creştere de 23% comparativ cu situaţia de la începutul anului.
"Este un motiv în plus pentru care preţurile mondiale la materii prime şi inflaţia sunt atât de ridicate", spune Mark Williams, analist specializat pe produse petroliere şi rafinate la firma de consultanţă Wood Mackenzie Ltd.
O mare parte din creşterea preţului combustibilului pentru nave este cauzată de scumpirea petrolului, care este materia primă din care sunt produşi majoritatea combustibililor pentru nave. Regulile implementate în 2020, care obligă transportatorii maritimi să utilizeze mai mult combustibil cu un conţinut redus de sulf, au contribuit şi ele la creşterea costurilor.
În Europa, însă, preţul combustibilului maritim cu nivel foarte scăzut de sulf (VLSFO) a crescut mult mai rapid decât preţul petrolului. Aceasta pentru că livrările reduse se datorează, parţial, şi pieţei solide de motorină din regiunea Europei, consideră Mark Williams.
În condiţiile în care fac profituri ridicate din producţia de motorină, companiile de rafinare sunt stimulate să direcţioneze ingredientele cu un conţinut scăzut de sulf spre producţia de motorină mai degrabă decât spre producţia de VLSFO. Acelaşi lucru este valabil şi pentru piaţa de benzină. Este mai atractiv să direcţionezi ingrediente cu un conţinut redus de sulf spre acele unităţi care produc combustibili rutieri decât spre producţia de VLSFO.
De asemenea, piaţa europeană de VLSFO a fost susţinută şi de o oportunitate de arbitraj la începutul anului, care a făcut ca navele cargo să plece din regiunea Europei pentru a obţine preţuri mai bune în Asia fapt care, alături de rafinarea redusă, a condus la livrări mai limitate, concluzionează Mark Williams.
O altă industrie zguduită de prețurile explozive la combustibil: 'Un motiv în plus pentru care preţurile la materii prime şi inflaţia sunt atât de ridicate'
Explorează subiectul
Articole Similare

1
Un jucător din NFL, în stare critică după ce a fost împuşcat în abdomen
1

2.079
Care este secretul norvegienilor? Stau în casă îmbrăcați în tricou chiar și când afară sunt -30 de grade. Cu toate astea nu au grija facturilor la căldură
2.079

40
Guvernul britanic a prezentat planuri pentru modificări ample ale politicii sale de azil
40

49
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
49

68
Nouă tragedie în RD Congo. 30 de persoane au fost ucise într-un incident de la o mină de cupru / Update: Numărul deceselor ar fi de peste 80 de persoane
68

49
Portul Novorossiisk a reluat încărcările de petrol, după atacul ucrainean care a dus la o suspendare de două zile
49

91
Presupusul lider al celei mai puternice şi violente organizaţii criminale din Ecuador, arestat în Spania: „Astăzi l-am capturat pe „Pipo” Chavarría, cel mai căutat criminal din regiune şi liderul grupării Los Lobos”
91

86
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
86

1.528
Rusia face caz de scandalul de corupție de la Kiev: "Este ceva straniu când Casa Albă tace"
1.528

135
Donald Trump face un pas înapoi - Pentagonul retrage o parte din trupele Gărzii Naţionale din Chicago şi Portland
135

3.217
Se angajază SUA într-un nou Vietnam? - Trump a sugerat că a luat o decizie privind operațiunile militare din Venezuela
3.217

1.188
România, printre principalii furnizori de medici pentru Franța: Unul din cinci medici din Franța provine din România, Algeria, Tunisia sau Maroc
1.188

2.077
Noi tensiuni în Orientul Mijlociu - Militari israelieni au deschis focul asupra trupelor ONU în sudul Libanului/ Explicațiile IDF
2.077


















Comentează