Asocierea Baicons Impex SRL - ISPCF SA a fost desemnată câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării şi modernizării liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia (43 km), pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă, conform agerpres.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.
Oferta financiară a Asocierii Baicons Impex SRL-ISPCF SA a fost de 7,77 milioane lei, fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preţ.
Printre obiectivele specifice ale programului se numără creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h, creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie, precum modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv.
Alte obiectivele ale programului sunt: sistematizarea staţiilor CF şi lucrări pregătitoare pentru dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent şi de viitor o impune, dar şi modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.
De asemenea, se are în vedere montarea elementelor de siguranţă, rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc şi îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
Valoarea totală estimată a contractului este de 12,023 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanţare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 - 2030. Durata contractului este de nouă de luni.
O asociere de firme a câștigat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate a liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia
Explorează subiectul
Articole Similare

248
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
248

48
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
48

1.586
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.586

3.710
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.710

2.806
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.806

1.373
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.373

40
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
40

160
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
160

46
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
46

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

105
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
105

2.582
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.582

19
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
19


















Comentează