Asocierea Astaldi S.P.A - FCC Construccion - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.P.A - SC Thales Systems România SRL a câștigat licitația pentru reabilitarea subtronsonului de cale ferată Cap Y Bârzava, situat pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European), informează Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
"Obiectivul general al proiectului este reabilitarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h. În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente și consolidări pe 44,706 km, de construire a 13 poduri noi (dintre care 2 peste râul Mureș), modernizarea a 39 de podețe, lucrări civile în 5 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale și puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare, precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranța a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanța subtronsonului", potrivit comunicatului CFR.
Prin reabilitarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe acest subtronson se asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și până la 120 km/h pentru trenurile de marfa, creșterea gradului de confort și a siguranței traficului feroviar, conform Agerpres.
Sursa de finanțare pentru reabilitarea subtronsonului km 614 — Cap Y Bârzava (2a), parte integrantă a tronsonul 2 Km 614 — Gurasada, este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 1,69 miliarde de lei (fara TVA).































Comentează