O cometă verde va fi vizibilă pe cerul nopții pentru prima dată din Epoca de Piatră

cometa verde

O cometă verde va apărea pe cerul nopții pentru prima dată în ultimii 50.000 de ani. Ultima dată, cometa a fost vizibilă pe cerul nopții în timpul Epocii de Piatră, informează Mediafax.

O cometă verde, descoperită recent, va trece în curând pe lângă Pământ pentru prima dată în ultimii 50.000 de ani. Cometa a fost descoperită pe 2 martie 2022 de către astronomii din California. Denumită C/2022 E3 (ZTF), cometa are o orbită în jurul Soarelui care trece prin zonele exterioare ale sistemului solar, motiv pentru care a avut nevoie de un traseu atât de lung pentru a trece din nou pe lângă Pământ, potrivit The Planetary Society.

Obiectul ceresc va face cea mai apropiată trecere pe lângă Pământ între 1 și 2 februarie, la o distanță de aproximativ 42 de milioane de kilometri până la 44 de milioane de kilometri, anunță EarthSky. Chiar și în timpul celei mai apropiate apropieri, cometa se va afla la o distanță de peste 100 de ori mai mare decât cea a Lunii față de Pământ.

Pe măsură ce cometa se va apropia de Pământ, observatorii o vor putea observa ca o pată verde slabă în apropierea stelei strălucitoare Polaris, numită și Steaua Polară. Cometele reflectă diferite culori de lumină datorită poziției pe orbită și a compoziției chimice.

Obiectul spațial va fi observat cel mai bine din emisfera nordică. În funcție de luminozitatea sa, C/2022 E3 (ZTF) poate fi vizibilă chiar și cu ochiul liber pe cerul întunecat.