Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Familie de români învinge Wizz Air: 40.000 de Euro despăgubiri după o cursă de coșmar

emerging-europe.com
wizzair

Un avocat din Oradea a obţinut în instanță despăgubiri de 40.000 de euro pentru familia sa după ce Wizz Air a anulat fără explicații un zbor la care cumpăraseră bilete, conform ebihoreanul.ro.

În 2020, Mircea Ursuţa, avocat de profesie, a plecat cu familia sa (el, soţia, soacra de 71 ani şi băieţelul de 2 ani şi 10 luni) într-o vacanță în Spania, cu un pachet turistic care includea 4 bilete Wizz Air dus-întors Sibiu - Madrid.

Problemele cu Wizz Air au apărut când românii au vrut să se întoarcă în țară.

  • „În aeroportul din Madrid am făcut formalitățile de îmbarcare și am așteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajați ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii și cursa e anulată. Am întrebat ce să facem și ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă și orice companie trebuie să aibă reprezentanți care să îndrume pasagerii”, a povestit orădeanul.

Pe cont propriu

Familia nu a fost căutată de niciun reprezentant Wizz Air și nu a reușit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoită să doarmă și pe jos în aeroport cu copilul dar și să-și prelungească trei nopți cazarea în Madrid, pe propria cheltuială.

După 5 zile de peripeții, în care nimeni de la Wizz Air nici măcar nu i-a căutat, nici vorbă de ajutat, românii au fost nevoiți, tot pe cheltuială proprie, să meargă până la Barcelona pentru a lua avion înapoi spre casă. Dar familia a reușit să ajungă doar până la Budapesta, de unde a închiriat o mașină pentru a ajunge la Oradea.

De aici, avocatul a trebuit să meargă apoi la Sibiu pentru a-și recupera propria mașină, lăsată acolo cu 16 zile înainte.

De negăsit

Mai bine de doi ani, orădeanul a făcut peste 50 de reclamații pe site-ul Wizz Air, dar de fiecare dată a primit răspuns de la un robot, prin care i se oferea apă și sendvișuri.

În septembrie 2023, instanța a obligat Sucursala Wizz din România și compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro și 376 lei), a compensațiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).

Procesul s-a judecat la Judecătoria Alba Iulia, care a audiat-o, ca martoră pe directoarea agenţiei de turism prin care orădeanul cumpărase pachetul de servicii. Femeia a confirmat că şi ea a reuşit să contacteze Wizz Air abia după mai multe încercări, fără însă a primi informaţii lămuritoare.

Ce susține Wizz Air

La proces nu s-a prezentat niciun reprezentant al Wizz Air, deşi au fost legal citate atât sucursala din România, cât şi compania mamă din Ungaria, acestea apărându-se cu un avocat din Bucureşti. Apărătorul a pretins că între firma din Ungaria şi pasagerii din Oradea nu a existat o relaţie, aceştia cumpărând biletele de la Sucursala din Otopeni care, însă, "nu are calitatea de operator aerian". Cum ar veni, nici una dintre cele două entităţi nu ar avea vreo obligaţie faţă de familia Ursuţa.

Instanţa a respins argumentaţia, arătând că şi în situaţia în care pasagerii aveau bilete cumpărate prin Sucursala din România, "devin aplicabile prevederile Regulamentului CE nr. 261/2004". În plus, a reţinut că "pârâtele nu au oferit nicio explicaţie pentru reprogramarea multiplă a zborurilor, nu au menţionat nicio situaţie excepţională ce ar fi putut genera anularea zborurilor şi nu au făcut dovada că pasagerilor li s-a acordat asistenţă", adică apă, hrană şi cazare.

Culmea, sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de. avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alb și cere întreaga sumă de 80.000 de euro. "Am suportat, totuşi, prejudicii morale care ne îndreptăţesc la suma solicitată iniţial", spune Mircea Ursuţa, convins că va bate Wizz, definitiv, şi în ultima fază a procesului.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.