Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

O femeie păcălită de escroci pretinşi reprezentanţi ai unei bănci a rămas fără depozitul bancar

playtech.ro
card cont bancar

O femeie din Alba Iulia a fost victima unei infracţiuni informatice prin metoda phishing, rămânând, printre altele, fără un depozit bancar de 10.000 de lei, potrivit unui comunicat transmis, miercuri, AGERPRES, de către Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Alba.

"La data de 6 februarie 2024, la Serviciul de Investigaţii Criminale a fost înregistrată plângerea unei femei de 61 de ani, din Alba Iulia, care a fost victima unei infracţiuni informatice prin metoda phsihing. Aceasta a primit un mesaj, pe telefonul mobil, de la un expeditor care s-a dat drept reprezentant al băncii la care deţine un cont, prin care i-a fost comunicat faptul că datele contului bancar trebuie actualizate, pentru a evita blocarea acestuia. Femeia a accesat link-ul din mesaj şi a completat datele solicitate, respectiv nume, prenume, datele cardului bancar precum şi codurile primite ulterior, prin SMS, ca fiind din partea băncii, pentru autentificare în aplicaţia bancară", se menţionează în comunicat.

Astfel, escrocii au obţinut control asupra banilor femeii şi au efectuat tranzacţii frauduloase, în valoare de 5.964 de lei, şi au lichidat un depozit de 10.000 de lei.

IPJ Alba atrage atenţia că mesajele şi e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comună prin care infractorii încearcă să obţină datele personale.

"În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă e-mailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea infracţională. Dacă aceasta nu corespunde cu adresa de e-mail a băncii al cărui client sunteţi, aţi putea fi ţinta unui atac de tip phishing", arată IPJ Alba.

Potrivit poliţiştilor, pentru actualizarea datelor personale bancare, este necesară prezenţa fizică a persoanei la ghişeul unităţii bancare. "În plus, băncile nu cer datele cardului bancar. Ele deţin această informaţie şi nu ar avea motiv să o ceară printr-un email sau printr-un SMS", mai arată IPJ Alba.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.