La un an şi jumătate după ce cortina a căzut din cauza pandemiei de coronavirus, Metropolitan Opera (Met) din New York şi-a reîntâlnit publicul luni seară pentru o premieră istorică: o lucrare compusă de un muzician afro-american, trompetistul Terence Blanchard, informează AFP, arată Agerpres.
Cu această ocazie, opera "Fire shut up in my bones" a fost interpretată în locaţia obişnuită a Met, la Lincoln Center, dar difuzată şi pe un ecran uriaş, într-un mare amfiteatru în aer liber dintr-un parc din Harlem, unde intrarea a fost gratuită.
În cei 138 de ani de existenţă ai Met, şi în pofida unei pleiade de mari compozitori afro-americani în Statele Unite cum ar fi William Grant Still, instituţia nu a pus niciodată în scenă vreuna dintre lucrările lor, spre deosebire de alte opere din ţară.
Luni, însă, Met a făcut pasul, cu această lucrare contemporană cu accente de jazz şi blues de Terence Blanchard, un renumit trompetist, cunoscut şi drept compozitor al coloanelor sonore ale unor filme semnate de Spike Lee.
Libretul, purtând semnătura cineastului american Kasi Lemmons, este inspirat din memoriile lui Charles Blow, un cronicar afro-american de la New York Times care relatează anii maturizării sale în sudul Statelor Unite, unde se confruntă cu rasismul şi relele tratamente.
La sfârşitul anului 2019, Met a anunţat că va include în programul său opera lui Terence Blanchard, prezentată deja la Saint-Louis, fără a preciza locul acesteia în sezonul său. Un an şi jumătate mai târziu, şi în urma cazului George Floyd, "Fire shut up in my bones" se află pe afişul redeschiderii instituţiei din perioada ulterioară restricţiilor asociate COVID-19.
În timpul pandemiei, Metropolitan Opera, cel mai mare angajator din Statele Unite în domeniul divertismentului live, cu peste 3.000 de angajaţi, a fost nevoită să poarte lungi negocieri cu angajaţii, pe fondul reducerii salariilor, pentru a-şi putea relua activitatea.
La sfârşitul lunii august s-a ajuns la un acord: sunt prevăzute reduceri salariale pentru muzicieni, însă conducerea se angajează să restabilească o parte din salarii după ce vânzările de bilete ating 90% din nivelul pre-pandemic.