Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

OCDE avertizează în privința întreruperii cursurilor: ce impact ar putea avea asupra economiei globale, până la sfârșitul secolului

OCDE
OCDE

Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a avertizat marţi că întreruperea cursurilor pentru elevi din cauza pandemiei de coronavirus poate avea ca rezultat o creştere a economiei globale mai mică în medie cu 1,5% pentru restul secolului. Impactul asupra economiei Statelor Unite ar putea fi de 15.300 de miliarde de dolari, transmite CNBC, conform news.ro.

Lucrarea OCDE publicată marţi, care citează date terţe, a estimat impactul pe termen lung asupra economiei globale avut de pierderea unei treimi din anul şcolar de către elevi.

S-a estimat că această pierdere a timpului petrecut în clase va duce la o pierdere de competenţe, iar acest lucru va afecta negativ productivitatea. În consecinţă, costul total al pierderii cursurilor s-ar putea ridica la 69% din PIB-ul actual al unei ţări, arată OCDE.

Estimarea porneşte de la premiza că doar actuala cohortă de elevi va fi afectată de închiderea şcolilor şi că viitorii elevi vor merge normal la şcoală.

Adrian Streinu Cercel: Avem 21 de copii internați la Matei Balș

OCDE a arătat că pierderea de creştere economică ar putea fi ”proporţional mai ridicată” dacă revenirea la normal a cursurilor va ajunge încet la ”nivelul anterior de performanţă”.

Timp de luni de zile, majoritatea elevilor din toată lumea au învăţat de acasă, iar multe şcoli au rămas deschise numai pentru copiii angajaţilor din sectoarele esenţiale. Cu toate acestea, au apărut temeri că această perioadă de învaţare acasă ar fi putut să amplifice decalajele expuse deja de pandemie.

Potrivit organizaţiei, deşi profesorii au făcut eforturi pentru a continua cursurile în perioada de învăţare de acasă, copiii au fost nevoiţi să se bazeze mai mult pe resursele proprii pentru a studia de la distanţă. Între timp, profesorii a trebuit să îşi adapteze metodele de educaţie în moduri cu care nu erau obişnuiţi.

Una dintre sugestiile cercetării OCDE este ca, în absenţa unui vaccin disponibil pe scară largă pentru noul coronavirus, să se continue dezvoltarea infrastructurii pentru învăţarea de la distanţă.

Dincolo de pandemie, OCDE afirmă că ”există beneficii evidente pentru ca elevii să îşi extindă timpul de învăţare şi oportunităţile dincolo de porţile şcolilor, prin folosirea unor metode diverse de studiu la distanţă”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.