Nissan, al doilea producător auto nipon, a anunţat marţi că se aşteaptă la pierderi nete de 670 miliarde de yeni (6,35 miliarde de dolari) în actualul an financiar, în urma declinului vânzărilor, pe fondul impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit DPA şi Reuters potrivit Agerpres.
Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a estimat de asemenea pierderi operaţionale de 470 miliarde de yeni (4,5 miliarde de dolari) în anul financiar care se încheie în martie 2021, în timp ce vânzările anuale ar urma să înregistreze un declin anual de 21%, la 7.800 miliarde de yeni.
În exerciţiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care şi-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule.
"Pentru a limita extinderea pandemiei, compania a suspendat producţia la fabricile din întreaga lume. Între timp, uzinele Nissan şi-au reluat operaţiunile, dar gradul de utilizare este redus, în urma declinului vânzărilor. Performanţele companiei continuă să fie afectate de mediul de afaceri dificil", se arată într-un comunicat al producătorului auto nipon.
Pentru a reveni pe profit, Nissan a decis recent să elimine sute de locuri de muncă la uzina sa din Sunderland (Marea Britanie) şi să îşi închidă fabrica din Barcelona (Spania). De asemenea, Nissan vrea să se bazeze pe alianţa sa cu Renault şi Mitsubishi Motors, a cărui nouă strategie vizează în principal revenirea pe profit.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Pandemia ar putea cauza pierderi de peste șase miliarde de dolari pentru Nissan
Articole Similare

30
Brandurile de lux revin în China. Vânzările încep să repornească
30

13
BNR lansează o monedă dedicată celor 80 de ani ai Universității 'George Emil Palade' din Târgu Mureș
13

29
2026, anul marilor premiere: Apple lansează primul iPhone pliabil
29

94
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
94

1.483
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
1.483

109
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
109

235
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
235

56
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
56

1.537
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.537

110
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
110

1.946
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.946

2.201
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.201

5.307
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
5.307


















Comentează