Pensionarii spanioli se revoltă. Au înmânat o petiție în care se cere păstrarea ghișeelor la bănci

Autor: Redactia Stiripesurse.ro

Publicat: 08-02-2022

Actualizat: 08-02-2022

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Un pensionar spaniol care a demarat o campanie împotriva extinderii serviciilor online ale băncilor a înmânat marţi oficialilor de la Madrid o petiţie cu peste 610.000 de semnături, în care cere păstrarea serviciilor faţă în faţă de la ghişeele băncilor, transmite DPA, citat de Agerpres.

Mulţi pensionari spanioli se simt derutaţi atunci când trebuie să acceseze serviciile bancare, în contextul în care multe operaţiuni se transferă în mediul online şi multe sucursale bancare s-au închis pe fondul pandemiei de COVID-19.

Sub sloganul "SoyMayorNOidiota" (Sunt senior, nu idiot - n. r.), Carlos San Juan, un fost doctor ieşit la pensie, în vârstă de 78 de ani, şi-a prezentat petiţia Ministerului Economiei şi Băncii Centrale de la Madrid. Iniţiativa sa a avut succes nu doar în rândul vârstnicilor, unele dintre persoanele care au postat comentarii pe site-ul online al petiţiei semnalând că şi părinţii lor se confruntă cu dificultăţi similare.

Carlos San Juan cere băncilor spaniole să ofere servicii faţă în faţă persoanelor în vârstă, în loc să îi direcţioneze spre serviciile online, cu care pensionarii au dificultăţi.

"Suntem un grup cu o putere redusă, cu puţine posibilităţi de a face solicitări şi în prezent ne confruntăm cu mari dificultăţi, pentru că operaţiunile bancare au devenit excesiv de computerizate. De mai multe ori am fost nevoit să merg acasă fără a putea scoate bani din bancă. Nu am putut avea acces la un oficiu bancar, pentru că trebuia să fac o programare prealabilă şi am fost direcţionat spre o aplicaţie", a spus Carlos San Juan, creatorul iniţiativei.

La fel cu alte bănci din întreaga lume, băncile spaniole au început să închidă din sucursale şi să reducă intervalul de timp în care sunt disponibile serviciile faţă în faţă, ceea ce l-a făcut pe Carlos San Juan să ceară "măsuri urgente".

Extinderea serviciile digitale nu afectează doar băncile, susţine cotidianul El País. Aproximativ o treime dintre spanioli se simt limitaţi în capacitatea lor de a accesa servicii, locuri de muncă sau ajutoare de stat, din cauza prăpastiei digitale, arată rezultatele sondajelor de opinie.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri