Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Penuria de semiconductori face ravagii în industria auto mondială. Stellantis a anunțat probleme în producție, iar Ford reduce drastic producția de camioane

Industry Week
semiconductor

Impactul deficitului mondial de semiconductori asupra industriei auto s-a amplificat la finele săptămânii, în condițiile în care Stellantis a avertizat că divizia de camioane, extrem de profitabilă, are de suferit, în timp ce Ford Motor a anunțat că va reduce producția din SUA, relatează Reuters preluat de mediafax.

Vezi și: Marcel Ciolacu face haz de necaz după ce i-au ieșit banii din sacou: 'Cel mai mult mi-a plăcut cea cu Kelemen Hunor, cu Ardealul'

Stellantis, al patrulea cel mai mare producător de automobile din lume, a declarat că va construi dar nu va finaliza camioanele Ram 1500 Classic la fabricile sale de asamblare din Warren, Michigan și Saltillo, Mexic. Când cipurile vor deveni disponibile, vehiculele vor fi completate și livrate dealerilor.

Acțiunea va dura „câteva săptămâni”, a spus o purtătoare de cuvânt a lui Stellantis, refuzând să dezvăluie câte camioane ar fi afectate.

Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile nord-americane timp de două luni în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut și au anulat comenzile de cipuri. Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă și jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.

Directorul executiv al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat la începutul acestei luni că este posibil ca problemele să nu fie rezolvate pe deplin până în a doua jumătate a anului 2021.

Ford a declarat sâmbătă că va ropri producția în uzina de asamblare din Ohio săptămâna viitoare, în timp ce uzina din Louisville va funcționa cu două schimburi din trei. Ambele fabrici vor reveni la producția completă în săptămâna 29 martie.

Joi, Ford a declarat că își va asambla camioneta F-150, foarte profitabilă, precum și SUV-urile Edge din America de Nord fără anumite piese și apoi le va ține „pentru câteva săptămâni” până când vor putea fi finalizate și expediate, situație care va afecta „ mii ”de vehicule.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.