Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a informat, luni, că au fost soluţionate online peste 180.000 de documente, în perioada 16 - 20 martie, noile funcţionalităţi fiind implementate în scopul protejării cetăţenilor de epidemia COVID-19.
Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel, peste 10.000 de acte zilnic, potrivit unui comunicat de presă transmis luni AGERPRES.
ANCPI a introdus şi posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plată care dovedesc achitarea tarifului de către persoanele autorizate, pentru a permite înregistrarea cererilor de la distanţă (prin e-mail sau prin poştă).
Potrivit sursei citate, actualizarea şi îmbunătăţirea Sistemului informatic integrat de cadastru şi carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiştilor în domeniu, a vizat în ultima perioadă prestarea exclusiv online a serviciilor oferite de ANCPI şi de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară.
Astfel, notarii şi persoanele fizice şi juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătoreşti, dar şi ale altor documente asociate dosarelor de recepţie cadastrală şi/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenţei semnăturii electronice.
Sistemul informatic al ANCPI este accesat în fiecare zi de 13.000 de utilizatori. Numărul mediu al cererilor înregistrate zilnic este de aproximativ 30.000, iar cel al documentelor generate destinate solicitanţilor de servicii (cetăţeni, companii, instituţii) este de peste 38.000/zi.