Peste 3.000 de vizionari, de la fondatori şi investitori, până la lideri globali din tehnologie, au luat parte la ediţia din acest an a evenimentului de tehnologie How to Web, organizat pe 1 şi 2 octombrie, la Bucureşti, au anunţat organizatorii într-un comunicat de presă transmis, marţi, AGERPRES.
"Anul acesta, conferinţa How to Web a adus împreună, timp de două zile, o comunitate de peste 3.000 de vizionari, de la fondatori şi investitori, până la lideri globali din tehnologie. Evenimentul a fost cel mai important punct de întâlnire al ecosistemului tech din Europa de Est. Pe cele patru scene dedicate: Build & Grow Stage, Focus Stage, Startup Stage şi Broadcast Room, au urcat peste 150 de speakeri internaţionali de la companii de top precum OpenAI, Amazon, Google, IBM, Booking.com, Alibaba Cloud şi Canva, dar şi fonduri de investiţii prezente în exclusivitate în Europa de Est, cum ar fi Northzone, Creandum, Seedcamp şi 20VC", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, cu mai mult de 2.000 de întâlniri facilitate şi peste 200 de investitori internaţionali prezenţi, How to Web a devenit un context de conectare între fondatorii de startup-uri din Europa de Est şi capitalul global. Prezenţa unor investitori care au contribuit la creşterea companiilor UiPath, Revolut, Spotify, Bolt şi ElevenLabs subliniază recunoaşterea globală a potenţialului din regiune.
De asemenea, circa 550 de startup-uri aflate în fază incipientă a afacerii au avut acces la o serie de programe şi formate, concepute pentru a le oferi oportunităţi de creştere şi conectare cu potenţiali investitori. Astfel, programul-competiţie Spotlight, sesiunile de mentorat şi bootcamp-urile dedicate fundraising-ului şi vânzărilor şi platforma de matchmaking Dealflow au transformat conferinţa într-o rampă de lansare pentru următoarea generaţie de startup-uri de succes din regiune.
"Modul în care s-a dezvoltat conferinţa How to Web de-a lungul anilor a depăşit rolul unui simplu eveniment. Contribuim cu toţii, organizatori, participanţi, parteneri, la un fenomen care menţine această regiune vie şi aduce împreună toţi reprezentanţii capabili să construiască un viitor mai optimist prin tehnologie. Anul acesta, acest rol s-a consolidat şi mai mult, prin delegaţii regionale de startup-uri prezente, lansări de rapoarte în cadrul conferinţei, evenimente dedicate mediului academic, politic sau jurnalistic şi companiile de tehnologie lider la nivel global, care au fost prezente atât pe scenă, cât şi în public", a declarat, în comunicat, Monica Zara, directoarea conferinţei de specialitate.
În acest an, startup-ul câştigător este reprezentat de o echipă din Slovenia, LynxCraft, o platformă algoritmică de construcţie care automatizează proiectarea şi lanţul de aprovizionare pentru construcţia de locuinţe. Premiile pentru câştigătorul Spotlight constau într-o investiţie de 180.000 de euro oferită de GapMinder Ventures şi V7 Capital, credite în valoare de 25.000 de euro pe platforma Infobip, credite de 100.000 de euro oferite de OVHCloud, precum şi un loc de vizitator la European Startup Embassy din San Francisco, în valoare de 15.000 de euro.
Ediţia din acest an evenimentului a reunit şi delegaţii de startup-uri din Republica Moldova, Serbia şi Slovenia.
Conferinţa How to Web este cel mai important eveniment dedicat startup-urilor şi tehnologiei din Europa de Est. Organizat anual la Bucureşti, acesta reuneşte profesionişti din domeniul
tehnologiei, fondatori, investitori, pentru a promova inovarea, a facilita investiţiile şi a stimula creşterea ecosistemului tehnologic regional.
Comentează