Peste 33.300 de apeluri la numărul unic de urgenţă 112 au fost gestionate în anul 2022 în dispeceratul ISU Bihor, în medie 91 pe zi, un apel la 16 de minute, a informat vineri, într-un comunicat, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) "Crişana" al judeţului Bihor, cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic 112, potrivit Agerpres.
Potrivit sursei citate, anul trecut, pompierii dispeceri ai ISU Bihor au gestionat 33.335 apeluri de urgenţă (în medie 91 pe zi/un apel la 16 de minute), din care 13.767 de apeluri s-au concretizat în intervenţii. Totodată, au fost înregistrate un număr de 325 de situaţii atipice, care nu au impus intervenţia serviciilor profesioniste, acestea fiind direcţionate către autorităţile responsabile.
Dispeceratul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Crişana" Bihor (ISU BH) are capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, la orice oră din zi sau noapte, de a transmite urgent orice informaţie necesară gestionării situaţiilor de urgenţă şi de a coordona toate misiunile din zona de competenţă a inspectoratului. În cazul în care evenimentul sesizat prin Sistemul Unic 112 este şi de competenţa altor servicii de intervenţie, apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem tip conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare.
La sediul ISU Bihor funcţionează şi dispeceratul comun al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Crişana" al judeţului Bihor şi al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (ISU-SAJ). În cadrul dispeceratului comun, apelurile care presupun intervenţia echipajelor SMURD şi/sau ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean, sunt preluate de operatori medicali care sunt coordonaţi de un medic.
"Dispecerii, pompieri militari şi operatori medicali SMURD-SAJ, cunosc în permanenţă capacitatea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Crişana" al judeţului Bihor şi a Serviciului de Ambulanţă Judeţean Bihor, misiunile care au fost executate sau sunt în curs de executare, forţele şi mijloacele angajate în acţiuni, asigurând şi menţinând permanent legătura cu resursele proprii dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea," se arată în comunicat.
Numărul Unic 112, poate fi apelat gratuit din toate reţelele de telefonie fixă sau mobilă, atunci când este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul, fiind necesară intervenţia imediată a echipajelor medicale, pompierilor militari, poliţiei, jandarmilor şi personalului Salvamont.
Preluarea apelului prin 112 se efectuează de către operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul evenimentului sau a situaţiei de urgenţă sesizate, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie.
În fiecare an, în data de 11 februarie se sărbătoreşte Ziua Europeană a Numărului Unic 112, această zi fiind despre dispeceri, primii oameni care vin, 24 de ore din 24, cu tact, răbdare şi profesionalism, în sprijinul semenilor aflaţi în situaţii limită, întrucât gestionarea unei situaţii de urgenţă începe în dispecerat, locul unde este preluată, analizată şi valorificată informaţia furnizată de apelant, pe baza căreia sunt alocate şi organizate forţele şi mijloacele de salvare.
Dispeceratul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Crişana" Bihor (ISU BH) are capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, la orice oră din zi sau noapte, de a transmite urgent orice informaţie necesară gestionării situaţiilor de urgenţă şi de a coordona toate misiunile din zona de competenţă a inspectoratului. În cazul în care evenimentul sesizat prin Sistemul Unic 112 este şi de competenţa altor servicii de intervenţie, apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem tip conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare.
La sediul ISU Bihor funcţionează şi dispeceratul comun al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Crişana" al judeţului Bihor şi al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (ISU-SAJ). În cadrul dispeceratului comun, apelurile care presupun intervenţia echipajelor SMURD şi/sau ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean, sunt preluate de operatori medicali care sunt coordonaţi de un medic.
"Dispecerii, pompieri militari şi operatori medicali SMURD-SAJ, cunosc în permanenţă capacitatea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Crişana" al judeţului Bihor şi a Serviciului de Ambulanţă Judeţean Bihor, misiunile care au fost executate sau sunt în curs de executare, forţele şi mijloacele angajate în acţiuni, asigurând şi menţinând permanent legătura cu resursele proprii dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea," se arată în comunicat.
Numărul Unic 112, poate fi apelat gratuit din toate reţelele de telefonie fixă sau mobilă, atunci când este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul, fiind necesară intervenţia imediată a echipajelor medicale, pompierilor militari, poliţiei, jandarmilor şi personalului Salvamont.
Preluarea apelului prin 112 se efectuează de către operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul evenimentului sau a situaţiei de urgenţă sesizate, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie.
În fiecare an, în data de 11 februarie se sărbătoreşte Ziua Europeană a Numărului Unic 112, această zi fiind despre dispeceri, primii oameni care vin, 24 de ore din 24, cu tact, răbdare şi profesionalism, în sprijinul semenilor aflaţi în situaţii limită, întrucât gestionarea unei situaţii de urgenţă începe în dispecerat, locul unde este preluată, analizată şi valorificată informaţia furnizată de apelant, pe baza căreia sunt alocate şi organizate forţele şi mijloacele de salvare.
Comentează