Peste 45% dintre clienţii Engie România nu au întrunit condiţiile de eligibilitate stabilite prin lege pentru a beneficia de măsurile de plafonare sau compensare, se arată într-un comunicat al companiei, remis, joi, AGERPRES.
"Majorarea preţurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creşterea fără precedent a preţurilor de achiziţie ca urmare a dezechilibrului între cerere şi ofertă, creşteri de preţ care nu sunt sub controlul Engie Romania, fiind determinate de mecanisme de piaţă. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienţii care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale, în a doua parte a anului 2021, când preţurile de achiziţie au cunoscut maxime istorice", spun reprezentanţii companiei.
Aceştia susţin că Engie Romania a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare şi compensare, însă nu toţi clienţii întrunesc criteriile de eligibilitate.
"Astfel, dintr-un total de 1.742.544 de facturi emise clienţilor casnici pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie: pentru 946.772 de facturi au fost aplicate măsurile de plafonare şi compensare, în baza criteriilor stabilite de lege; pentru 795.772 de facturi nu au fost întrunite condiţiile de eligibilitate stipulate de lege (fie din punct de vedere al preţului, fie al intervalelor de consum prevăzute). Prin urmare, pentru acestea, nu au putut fi aplicate măsurile de plafonare sau compensare", au subliniat responsabilii companiei.
În cazul a 460.907 de facturi, preţul contractual s-a situat sub preţul minim de referinţă prevăzut de lege (de 0,125 lei/kWh), iar pentru restul de 334.865 de facturi nu au fost aplicate măsurile de sprijin întrucât nu s-au încadrat în categoriile de consum eligibile pentru aplicare.
În plus, aproximativ 30.000 de clienţi au beneficiat de ajutoarele pentru categoriile vulnerabile, iar jumătate dintre aceştia s-au încadrat şi la măsurile de plafonare şi compensare.
"Măsurile de sprijin au fost comunicate tuturor clienţilor noştri şi vom continua demersurile de informare despre criteriile de eligibilitate pentru aplicarea acestora. Dacă, în cazuri excepţionale, sunt identificate inadvertenţe în procesarea facturilor, ENGIE Romania tratează fiecare caz în parte şi, dacă se impune, realizează rectificările necesare, potrivit legii", mai spune sursa citată.
Engie România precizează că, pentru a beneficia de schema de suport pentru consumatorii casnici, conform legii, titularul de contract trebuie să fie o persoană fizică; clienţii non-casnici, printre care IMM-urile şi microîntreprinderile, trebuie să transmită, conform legii, o cerere însoţită de o declaraţie pe proprie răspundere că aparţin acestei categorii pentru a beneficia de schema de sprijin; facturile sunt emise zilnic, în funcţie de intervalul de citire, şi reprezintă contravaloarea consumului din ultimele 30 de zile de la data citirii sau autocitirii contorului de client.
De asemenea, o dată la trei luni, operatorul de distribuţie realizează o regularizare a consumului, cu condiţia ca acestuia să i se permită accesul la contor, în caz contrar furnizorul facturează convenţia de consum agreată cu clientul în momentul semnării contractului.
"Reiterăm faptul că ENGIE Romania respectă legislaţia în vigoare şi a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei", se mai arată în comunicat.
Peste 45% dintre clienţii Engie nu au întrunit condiţiile de eligibilitate stabilite prin lege pentru a beneficia de măsurile de plafonare sau compensare
Articole Similare

1
Cursul valutar: leul s-a depreciat, vineri, în raport cu euro, dar a crescut faţă de dolarul american
1

12
Comisia Europeană propune consolidarea cooperării pentru combaterea fraudei în domeniul TVA
12

2.983
VIDEO Premierul face „curat” în companiile de stat: ticăie ceasul pentru directorii eterni
2.983

59
Noua lege Nordis transformă piața imobiliară: mai sigură pentru cumpărători, mai selectivă și mai costisitoare pentru dezvoltatori
59

18
Director adjunct la OCDE: „Tehnologiile digitale sunt esenţiale pentru tranziţia verde”
18

3.332
VIDEO Guvernatorul BNR a explicat efectele în lanț după măsurile luate de Guvern
3.332

43
Preşedintele Consiliului Concurenţei: „Va trebui să învăţăm să dăm ajutoare de stat care să ne coste puţin, pentru că nu avem bani!”
43

3.207
VIDEO Imagini spectaculoase de pe Autostrada Sibiu-Pitești: Tunelul Momaia intră în linie dreaptă, când ar putea fi deschisă circulația
3.207

1.501
Securitatea energetică e un mit - Importurile de energie electrică ale României au explodat în 2025
1.501

3.737
Semnal puternic de la PSD pentru Ilie Bolojan: Programul de stimulare economică trebuie să fie pe masă, altfel nu se va susține niciun alt pachet de măsuri guvernamentale
3.737

72
Chiriţoiu: „Împreună cu Guvernul, pregătim o raţionalizare a regulilor privind controlul investitorilor străini,necesare în actualul context geostrategic”
72

278
Schimbări la pompă: preţul mediu al unui litru de benzină s-a majorat cu 2,6%, iar al motorinei cu 5 %
278

62
Informații utile de la Revolut cu privire la apelul telefonic exclusiv în aplicație
62


















Comentează