Peste jumătate dintre români preferă vinul roşu, iar 40% achiziţionează săptămânal vin, arată un sondaj al Tohani România.
Conform sursei citate, Feteasca Neagră este soiul asociat cu vinul roşu românesc de 80% dintre români, iar soiul şi producătorul se numără printre criteriile cele mai importante menţionate de aceştia în procesul de achiziţie al vinului.
Românii asociază consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferată ca moment al zilei pentru consum, de obicei în compania partenerului de viaţă (71%) sau a prietenilor (74%). Jumătate preferă vinul roşu, iar procentul celor care preferă vinul alb, respectiv rose, este apropiat, 27% versus 23%, arată datele sondajului online realizat nivel naţional, conform agerpres.
Când spun vin roşu, cei mai mulţi dinte cei chestionaţi (84%) se gândesc la un vin românesc, pe care îl consideră cel puţin la fel de bun ca şi cele internaţionale (69%). Aproximativ o treime dintre respondenţi asociază vinul roşu cu cel franţuzesc, respectiv italian, mai arată sursa citată.
Mai mult decât atât, soiul cu care este asociat vinul roşu românesc este Feteasca Neagră (80%). Printre soiurile româneşti menţionate de respondenţi s-au mai numărat Negru de Drăgăşani (5,3%), Băbească Neagră (5,7%) şi altele.
"Ne bucurăm să primim o nouă confirmare că interesul pentru Feteasca Neagră este tot mai mare, atât pe fondul creşterii notorietăţii acestui soi în rândul consumatorului, dar şi ca urmare a creşterii calităţii vinului. În ultimii 15 ani, Tohani România a investit constant în podgoria de Fetească Neagră, cea mai întinsă din Dealu Mare, iar acum ne putem bucura de roadele acestor investiţii: recunoaşterea consumatorului, la nivel local şi internaţional, dar şi un portofoliu de etichete medaliate în fiecare an", a declarat Virgil Mândru, CEO şi proprietar Tohani România.
Atunci când achiziţionează vin, românii iau în considerare în primul rând producătorul (84%), apoi soiul (79%), recomandările prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lăsate în plan secund. Mai mult de două treimi dintre respondenţii la sondaj au precizat că achiziţionează de obicei vinul din supermarket (76%). Un procent semnificativ (40%) se îndreaptă către magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achiziţionează vin săptămânal, iar 30% lunar.
Mai mult de o treime dintre respondenţi au precizat că alocă lunar între 51 şi 100 de lei pentru a cumpăra vin, iar 25% alocă între 101 şi 200 de lei lunar. Aproape 20% alocă peste 200 de lei pentru a cumpăra vin.
Sondajul a mai arătat şi că românii devin tot mai interesaţi de povestea vinului, de istoria şi farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenţi au precizat că au vizitat cel puţin o cramă, iar 45% că achiziţionează vin de la cramă.
În ecosistemul vinului, locul unde se naşte acesta este definitoriu.
Sondajul a fost efectuat online în perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenţi, din care 52% bărbaţi.
Peste jumătate dintre români preferă vinul roşu, iar 40% achiziţionează săptămânal vin, arată un sondaj Tohani
Articole Similare

1.354
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
1.354

3.316
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
3.316

77
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
77

82
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
82

4.327
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
4.327

31
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
31

182
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
182

71
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
71

2.966
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.966

52
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
52

169
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
169

104
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
104

177
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
177


















Comentează