Peste jumătate dintre români preferă vinul roşu, iar 40% achiziţionează săptămânal vin, arată un sondaj al Tohani România.
Conform sursei citate, Feteasca Neagră este soiul asociat cu vinul roşu românesc de 80% dintre români, iar soiul şi producătorul se numără printre criteriile cele mai importante menţionate de aceştia în procesul de achiziţie al vinului.
Românii asociază consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferată ca moment al zilei pentru consum, de obicei în compania partenerului de viaţă (71%) sau a prietenilor (74%). Jumătate preferă vinul roşu, iar procentul celor care preferă vinul alb, respectiv rose, este apropiat, 27% versus 23%, arată datele sondajului online realizat nivel naţional, conform agerpres.
Când spun vin roşu, cei mai mulţi dinte cei chestionaţi (84%) se gândesc la un vin românesc, pe care îl consideră cel puţin la fel de bun ca şi cele internaţionale (69%). Aproximativ o treime dintre respondenţi asociază vinul roşu cu cel franţuzesc, respectiv italian, mai arată sursa citată.
Mai mult decât atât, soiul cu care este asociat vinul roşu românesc este Feteasca Neagră (80%). Printre soiurile româneşti menţionate de respondenţi s-au mai numărat Negru de Drăgăşani (5,3%), Băbească Neagră (5,7%) şi altele.
"Ne bucurăm să primim o nouă confirmare că interesul pentru Feteasca Neagră este tot mai mare, atât pe fondul creşterii notorietăţii acestui soi în rândul consumatorului, dar şi ca urmare a creşterii calităţii vinului. În ultimii 15 ani, Tohani România a investit constant în podgoria de Fetească Neagră, cea mai întinsă din Dealu Mare, iar acum ne putem bucura de roadele acestor investiţii: recunoaşterea consumatorului, la nivel local şi internaţional, dar şi un portofoliu de etichete medaliate în fiecare an", a declarat Virgil Mândru, CEO şi proprietar Tohani România.
Atunci când achiziţionează vin, românii iau în considerare în primul rând producătorul (84%), apoi soiul (79%), recomandările prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lăsate în plan secund. Mai mult de două treimi dintre respondenţii la sondaj au precizat că achiziţionează de obicei vinul din supermarket (76%). Un procent semnificativ (40%) se îndreaptă către magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achiziţionează vin săptămânal, iar 30% lunar.
Mai mult de o treime dintre respondenţi au precizat că alocă lunar între 51 şi 100 de lei pentru a cumpăra vin, iar 25% alocă între 101 şi 200 de lei lunar. Aproape 20% alocă peste 200 de lei pentru a cumpăra vin.
Sondajul a mai arătat şi că românii devin tot mai interesaţi de povestea vinului, de istoria şi farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenţi au precizat că au vizitat cel puţin o cramă, iar 45% că achiziţionează vin de la cramă.
În ecosistemul vinului, locul unde se naşte acesta este definitoriu.
Sondajul a fost efectuat online în perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenţi, din care 52% bărbaţi.
Peste jumătate dintre români preferă vinul roşu, iar 40% achiziţionează săptămânal vin, arată un sondaj Tohani
Articole Similare

3
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
3

6
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
6

454
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
454

8
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa de marţi
8

20
Bulgaria intră pe harta orașelor termale istorice europene
20

13
Studiu: Doar o treime dintre europeni reuşesc să economisească regulat
13

28
Ministerul Economiei anunță startul înscrierilor la StartUp Nation
28

26
Trei companii vor să supervizeze lucrările pe lotul Chiribiş-Biharia al Autostrăzii Transilvania
26

30
Rompetrol Rafinare dă alarma la Năvodari: Exercițiu de testare a sistemului de avertizare
30

53
Grevă la Bruxelles: Zborurile de plecare din 14 octombrie vor fi anulate
53

1.488
ANAF anunță că intră tare peste vânzătorii de pe OLX și Publi 24: Sunt vizați toți cei care ai profituri mari
1.488

30
18 ani de Wizz Air în Capitală: Compania anunță că a transportat peste 50 de milioane de pasageri spre şi dinspre Bucureşti
30

891
Investițiile străine directe, în picaj: România a pierdut peste 1 miliard de euro într-un singur an
891
Comentează