Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Petiţie pentru menţinerea circulaţiei zilnice a trenului între Oraviţa şi Anina pe cea mai veche linie ferată montană din România

thoughtfulcampaigner.org
petitie

Asociaţia Euroland Banat a transmis ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, o petiţie în care îi solicită să menţină circulaţia zilnică a trenului între Oraviţa şi Anina, rută supranumită "Semmeringul bănăţean", pe cea mai veche cale ferată montană din România. Potrivit noului mers al trenurilor, acesta va circula pe timp de iarnă doar vinerea, sâmbăta şi duminica şi facultativ în celelalte zile ale săptămânii, conform news.ro.

Decizia CFR Călători de a limita circulaţia trenurilor pe cea mai veche cale ferată montană din ţara noastră, între Oraviţa şi Anina, a determinat Asociaţia Euroland Banat să transmită o petiţie ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar şi o scrisoare deschisă prin care solicită efectuarea de curse zilnice cu trenul între cele două localităţi.

Potrivit noului Mers al Trenurilor care va intra în vigoare începând de duminică şi va fi valabil până în 10 decembrie 2022, pe ruta Oraviţa-Anina, supranumită "Semmeringul bănăţean", trenul va mai circula zilnic doar în perioada 1 aprilie - 31 octombrie 2022, iar în perioada 12 decembrie 2021 - 31 martie 2022 şi 1 noiembrie - 10 decembrie 2022, va circula doar vinerea, sâmbăta şi duminica şi facultativ în celelalte zile ale săptămânii.

"Deşi CFR-ul şi Ministerul se concentrează in motivaţiile lor pe «eficienţă, cheltuieli de exploatare, pierderi, obţinere cote de profit etc», în fapt, pericolul real este cel al alterării şi pierderii integrităţii obiectivului ce are statut juridic de monument istoric. Degradarea sau dispariţia sa ar presupune costuri mult mai mari pentru refacere şi, nu în ultimul rând, ar conduce la tragerea la răspundere, conform prevederilor legale, a celor responsabili. Considerăm că păstrarea integrităţii sitului ca monument istoric şi a siguranţei de călătorie pe calea ferată se pot îndeplini, în primul rând, prin menţinerea traficului feroviar zilnic pe ruta Oraviţa-Anina şi, bineînţeles, printr-un program de întreţinere şi punere în valoare a Semmeringului bănăţean”, transmit reprezentanţii Asociaţiei Euroland Banat.

Reprezentanţii Asociaţiei cer, astfel, menţinerea circulaţiei zilnice a trenului.

"Din aceste motive vă solicităm dumneavoastră, Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi SN CFR SA (CFR Călători, CFR Infrastructură etc.) păstrarea şi pe mai departe a unei curse zilnice regulate de călători pe calea ferată Oraviţa-Anina şi retur, menţinerea acesteia în viitorul Mers al trenurilor (cu valabilitate începând cu data de 12.12.2021) pentru ca locuitorii zonei să dispună de un mijloc de transport, iar turiştii să se poată bucura de frumuseţea peisajelor din Munţii Banatului! Bineînţeles, susţinem şi componenta turistică vizată de CFR Călători, această cursă zilnică putând fi oricând suplimentată cu alte curse de garnituri turistice în funcţie de nevoi”, mai transmit reprezentanţii Euroland Banat.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se va afla vineri, în judeţul Caraş-Severin, într-o vizită de lucru.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.