Vânzările de autoturisme noi în Marea Britanie au înregistrat anul trecut un recul de 6,8%, cea mai puternică scădere anuală înregistrată după criza financiară din 2009, din cauza incertitudinilor cu privire la Brexit şi a reducerii cererii pentru autoturismele cu motor diesel, a anunţat luni Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters preluată de Agerpres.
Aproximativ 2,37 milioane de noi autoturisme au fost înmatriculate în 2018, comparativ cu 2,54 milioane în 2017 şi 2,69 milioane în 2016, în condiţiile în care cererea pentru autoturisme cu motoare diesel a înregistrat o scădere de 31,7% anul trecut, în linie cu tendinţele din Europa.
Declinul vânzărilor totale de autoturisme în 2018 a reprezentat cea mai mare scădere anuală după reculul de 11,3% din 2008, în timpul crizei financiare globale.
În topul celor mai bine vândute modele din 2018 se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Vauxhall Corsa, Nissan Qashqai şi Ford Focus.
În 2018, Dacia a vândut pe piaţa britanică 24.169 vehicule, în scădere cu 3,90% faţă de 2017, când a înmatriculat 25.149 de unităţi.
Industria avertizează că ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană riscă să pună în pericol locurile de muncă ale celor peste 85.000 de angajaţi din sectorul auto.
Directorul SMMT, Mike Hawes, a avertizat: "Este greu să vedem orice fel de evoluţii favorabile în urma Brexitului. Toată lumea recunoaşte că Brexitul reprezintă o ameninţare existenţială la adresa industriei auto din Marea Britanie şi sperăm că va prevala o soluţie practică".
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 5,5% în decembrie, la 144.089 unităţi, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT). În topul celor mai bine vândute modele în decembrie se află Ford Fiesta, Volkswagen Polo, MINI, Mercedes-Benz A Class şi Nissan Qashqai.
În decembrie, Dacia a vândut 1.890 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 92,27% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 983 de unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Piaţa auto din Marea Britanie a înregistrat anul trecut cel mai semnificativ declin de la criza financiară
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Începe o nouă sesiune a programului național Rabla
0

272
Gigantul american al industriei auto, prezent și în România, preferă să piardă un munte de bani, decât să mai producă mașini electrice
272

32
Tarifele impuse de Donald Trump aduc peste 200 de miliarde de dolari la bugetul SUA
32

40
O companie americană de top din industria aspiratoarelor a intrat în faliment
40

27
Analiza bestjobs 2025: competiție record, creșterea salariilor și diferențe tot mai mari între industrii
27

41
UE va prezenta un plan pentru a combate criza locuințelor
41

31
Noi sancțiuni UE vizează flota din umbră a Rusiei
31

38
Ford reduce producția de vehicule electrice
38

44
Sondaj - Preţurile ridicate îi determină pe americani să cheltuie mai puţin de sărbători
44

193
Binance Academy te învață ce trebuie să știi înainte de a investi în cripto
193

2.266
Clasamentul celor mai mari aeroporturi din UE: Locul pe care se află Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti
2.266

54
Acţiunile la Bursa de Valori Milano ale clubului Juventus Torino, în creştere după refuzul de vânzare
54

3.917
În plină iarnă, o companie energetică de stat a intrat în insolvență: un întreg oraș vizat / Peste 46.000 de apartamente și instituții publice vizate
3.917





















Comentează