DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Piaţa locală de pavele şi borduri va raporta un avans cu 3% în 2021 la circa 165 milioane de euro

sebastian bodu

Piaţa locală de pavele şi borduri va raporta un avans cu circa 3% în 2021, până la aproximativ 165 milioane de euro, comparativ cu anul precedent, fiind puternic impactată de creşterile de preţuri ale materiei prime şi energiei, conform unei companii care activează pe piaţa de profil.

Anul trecut, piaţa de pavele şi borduri a crescut cu circa 14% comparativ cu 2019, ajungând la o valoare de circa 160 milioane de euro. În ciuda situaţiei determinate de pandemia de Covid-19, segmentul amenajărilor exterioare nu a fost afectat, din contră, tot mai mulţi români s-au orientat către proiecte de renovare, în timp ce piaţa de construcţii, per total, s-a majorat.

"Cererea de produse a crescut într-un mod alert în 2020, fiind impulsionată de majorarea volumului de lucrări în mediul privat, dar şi de finalizarea unor lucrări cu fonduri bugetare. O creştere importantă s-a putut observa şi pe segmentul DIY, unde livrările au fost mai mari cu procente de 2 cifre. Astfel, per total, estimăm că în 2020 piaţa de pavele şi borduri a avut un volum de 30 milioane unităţi (mp,ml,buc), mai mare cu 10% comparativ cu 2019", a declarat Sebastian Bobu, director executiv Symmetrica.

În ceea ce priveşte evoluţia sectorului în prima parte a acestui an, reprezentantul companiei estimează că piaţa a stagnat, menţinându-se la acelaşi nivel cu perioada similară a anului trecut. Acest lucru a fost determinat de blocarea proiectelor de infrastructură din lipsă de fonduri, dar şi de creşterea importantă a preţurilor la materii prime.

"În ultima jumătate de an am înregistrat creşteri de preţ de până la 30% a agregatelor minerale, de circa 10% a cimentului şi de peste 50% a energiei electrice. Toate aceste majorări nu au putut fi absorbite de preţurile produselor şi, drept urmare, s-au reflectat în evoluţia pieţei per total. Fiind o piaţă puternic concurenţială, majorarea preţurilor pentru produsele finite a fost foarte mică, mult sub cea a celor de producţie", a mai spus Sebastian Bobu.

Ţinând cont de aceste aspecte, dar şi de stagnarea investiţiilor care se află în desfăşurare fără a avea finanţări suficiente, reprezentantul Symmetrica estimează că piaţa de profil va avea un avans minim, de până în 3%, în acest an, ajungând la 165 milioane de euro.

Piaţa locală de pavele este dominată, în proporţie de peste 70%, de jucători locali, Symmetrica fiind lider, atât din punct de vedere al volumelor, cât şi în ceea ce priveşte acoperirea geografică prin cele şapte unităţi de producţie.

Din totalul pieţei de profil, circa 40% din volumele de produse sunt direcţionate către proiectele de infrastructură, în timp ce 25% merg către cele logistice şi industriale. Segmentul rezidenţial, inclusiv cel al magazinelor de materiale de construcţii şi DIY, reprezintă 35% din totalul pieţei de profil.

Raportat la proiectele rezidenţiale, trendul pieţei este de creştere a cererii pentru produse de calitate superioară, cu design şi culori deosebite. În ceea ce priveşte însă cele mai noi inovaţii pe piaţa de profil, Symmetrica estimează că ultima perioadă a adus îmbunătăţiri la nivelul producţie în direcţiile creşterii rezistenţei produselor, tratării speciale a suprafeţelor şi a mixurilor de culoare.

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori.

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer - Braşov (2012), Cociu - Bistriţa-Năsăud (2012), Mărăşeşti - Vrancea (2018) şi Zimandu Nou - Arad (2021).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, magazine Kaufland, Carrefour, Lidl, Penny Market, autostrada Târgu Mureş-Oradea, stadionul Steaua, cartiere rezidenţiale, ş.a. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitarea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Braşov, Târgu Mureş, etc, informează Agerpres.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.