Datele personale a aproape zece milioane de abonaţi australieni ai unui operator de telecomunicaţii ar fi fost compromise de o piraterie informatică masivă vizându-l pe al doilea cel mai mare furnizor de acces la aceste servicii al ţării, a dezvăluit vineri compania, citată de France Presse.
Directorul general al Optus, Kelly Bayer Rosmarin, a declarat că atacul cibernetic a fost comis de persoane "experimentate" şi că a făcut posibil accesul la informaţiile a 9,8 milioane de utilizatori, într-o ţară ce număra circa 25 de milioane de locuitori în 2021, potrivit Agerpres.
Aceste date includ numele clienţilor, data naşterii lor, numărul de telefon, adresa lor de e-mail, precum şi anumite numere de paşaport şi permise de conducere.
Potrivit companiei cu sediul în Singapore, nicio parolă şi nicio informaţie bancară nu au fost piratate.
Originea atacului este vagă şi nu a fost formulată nicio cerere de răscumpărare, a declarat directorul general, adăugând că nu ştie "ce intenţionează să facă cu aceste date" infractorii cibernetici.
Pirateria a fost descoperită săptămâna aceasta, dar nu s-a precizat când anume a avut loc.
Autorităţile australiene i-au avertizat pe australienii victime ale acestui hacking în legătură cu posibile furturi de identitate.