Candidatul USR la Primăria Capitalei, Cătălin Drulă, atrage atenția că bugetul municipal este suficient doar pentru cheltuielile curente, ceea ce lasă orașul fără resurse pentru proiecte mari. El subliniază că problema reală a Bucureștiului nu este strict traficul, ci lipsa unei viziuni de mobilitate moderne, bazate pe transportul public.
Drulă spune, într-o intervenție la Euronews România, că municipalitatea rămâne fără bani imediat ce acoperă cheltuielile fixe.
„Primăria Capitalei, odată ce își plătește cheltuielile fixe, rămâne fără bani. De aceea au votat bucureștenii acel referendum anul trecut. E o situație care de fapt face să sufere orașul în ansamblul său”, a declarat acesta.
Mobilitatea, nu doar traficul
Liderul USR consideră că Bucureștiul nu are doar o problemă de trafic, ci de mobilitate.
„Noi trebuie să ajungem de la A la B. Dacă ne uităm la alte orașe din Europa, acolo există un mix de transport. Nu se poate ca toată lumea să circule doar cu mașina personală”, a spus Drulă.
În opinia sa, dezvoltarea transportului public este singura soluție, iar extinderea rețelei de metrou este vitală.
Critici la adresa modului în care s-a construit metroul
Drulă a afirmat că metroul bucureștean s-a extins în ultimii ani „haotic”, în funcție de interesele guvernamentale.
În plus, a atras atenția că ordinea proiectelor contează: „Avem tendința să spunem că orice se face e bine făcut. Nu e chiar adevărat. Mai contează și ordinea în care faci proiectele.”
Metrorex și STB, sub aceeași umbrelă?
Candidatul USR crede că ar fi benefică trecerea Metrorex în administrarea Capitalei, cu o schemă bugetară care să reducă treptat subvențiile de la Guvern.
„Ar fi bine să integrăm STB cu Metrorex. Acum, proiecte mai rapide sunt cele de linii de tramvai. Avem nevoie de flotă, dar și de reabilitarea bulevardelor”, a explicat el.
Semaforizarea inteligentă – aproape de implementare
Un alt punct atins de Drulă a fost semaforizarea inteligentă. El a menționat că proiectul se află aproape de aprobarea finală și ar putea fi pus în aplicare rapid.
„Semaforizarea este importantă și știe toată lumea acum de acest termen. E un proiect avansat, cred că în faza finală de aprobare, mai trebuie doar implementat”, a spus acesta.
Totuși, Drulă avertizează că noul sistem trebuie gândit și pentru siguranța pietonilor.
„Când vorbim de semafoare trebuie să ne gândim și la pietoni. Cu cât ordonăm mai mult lucrurile în oraș, cu atât transportul devine mai fluent și mai rapid. Când avem haos, lucrurile se blochează inutil.”, a spus Drulă.






























Comentează